تا دوهفته آینده واحدهای مسکونی قرچک تعیین تکلیف می شوند/ایمنی ساختمان اولویت اول وزارت راه و شهرسازی


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه های مسکونی سبحان دو قرچک گفت:  حدود ۲ ونیم ماه پیش عملیات بازسازی و نوسازی این واحدها شروع شد و امروز عملیات اجرایی که بر عهده وزارت راه وشهرسازی بوده به اتمام رسیده است‌

وی افزود:  بیش از ۲۰ سال پیش عملیات اجرای  این پروژه  ها آغاز شده و ۱۰ سال پیش به اتمام رسید اما  به متقاضیان تحویل متقاضیان پروژه ای تحویل داده نشد.

بذرپاش با بیان اینکه  متقاضیان مستقیم  پولی واریز نکرده بود که معطل تحویل واحد های خود باشد  گفت:  در یک عملیات اجرایی  این پروژه ها در اختیار یک موسسه مالی که منحل  شده بود قرار داشت  که  برخی از جاها به مشکل برخورد کرد اما بعد  از بازدید رئیس جمهور دستور داد که این واحد ها  اصلاح و به چرخه عرضه بازگردند.

وزیر راه وشهرسازی  اظهار کرد: طی دیدار دو نیم ماه پیش بنده  با رئیس جمهور   اعلام شد که این پروژه ها هرچه سریعتر ساماندهی و به چرخه عملیاتی بازگردند و ما هم مامور به انجام‌  آن شدیم که در همین زمینه از بانک مسکن درخواست کردیم که در اجرای آن کمک کنند که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

وزیر راه و شهرسازی افزود:  بانک مسکن یک اقدام سریع و خوبی را انجام دادند و  طی دو نیم ماه برخی از این واحدها که  دچار مشکلات فنی شده بود و نیاز به مقاوم سازی داشت  را تعمیر و  مقاوم سازی  کردند.

بذرپاش بیان کرد: مشکلاتی در  سایت بود  به طوری که بعد از گذشت ۱۰ سال  برخی از تجهیزات و مصالحی  که در آن به کار گرفته شده بود از بین رفته و یه سرقت شده بود و  همکاران ما در بانک مسکن  آن را کامل نوسازی کردند.

او افزود:   واحدها آماده و تکمیل  شده و آزمایشگاه مکانیک خاک هم  آزمایش های گسترده ای را در این سایت انجام داده و ظرف یکی دو هفته آینده به جمعبندی برسد و نظام مهندسی هم  نظرات تکمیلی خود را باید ارائه  کند.

وی تاکید کرد:  ایمنی ساخت اولویت اول وزارت راه وشهرسازی است که باید در این زمینه اطمینان پیدا کنیم.

بذرپاش افزود: محوطه سازی و لوله گذاری در این سایت  که به دلیل از بین رفته بود صورت گرفته  مشکلات فاضلاب هم در دست بررسی است  و همکاران در حال بررسی  هستند که مشکلی برای واحدهای این سایت رخ ندهد

او با بیان اینکه  به لحاظ عمرانی وزارت راه وشهرسازی در این پروژه دیگه فعالیتی ندارد  گفت: اولویت واگذاری این واحدها به مردم محلی این منطقه است و باید تصمیم گیری شود که  پروژه های نهضت ملی مسکن با همکاری بانک مسکن به مدار عرضه بازگردد .

وی اظهار کرد: این پروژه ها نهضت ملی مسکن  و یا مسکن مهر نبوده  چراکه   متقاضیان مستقیم در آنجا نبوده  و تا دو هتفه آینده برای مدل عرضه آنها تصمیم گرفته می شود اما به احتمال زیاد در قالب نهضت ملی مسکن عرضه می شود

وی در خصوص  آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی گفت:  این تسهیلات  به تصویب رسیده و ابلاغ شده است که نرخ سود آن ۵ درصد است.

او گفت: نرخ سود  تسهیلات نهضت ملی مسکن   از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته و بانک ها با همین نرخ سود  پرداخت  میکنند و مابه التفاوت  این  سود را صندوق ملی مسکن پرداخت می کند.


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید