ضرورت راه و شهرسازی برای بازآفرینی شهر زنجان / شهرداری زنجان برای بخشودگی جرایم چک های برگشتی و تعیین تکلیف سایر بازرسی ها 6 ماه زمان دارد.


ساعت: 21:11
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819842

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه امیدواریم امسال بتوانیم اعتبارات خوبی برای شهر زنجان در بحث بازآفرینی شهری جذب کنیم، گفت: بازآفرینی شهری باید به شهرداری کمک کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; منصور مرادلو ظهر امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با استقبال از سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه مغفرت و رحمت الهی است و درهای بهشت ​​در ایام مبارکه باز است. ماه رمضان و درهای جهنم بسته می شود.

وی خاطرنشان کرد: انسان در ماه مبارک رمضان برای عروج به آسمان تلاش می کند و بدین ترتیب از خداوند می خواهد که به خواسته های او رسیدگی کند و به آنها پاسخ دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با تشکر از اقدامات شهردار و شهرداری در آستانه سال نو گفت: زنجان از زحمات مسئولان شهرداری در خصوص دکوراسیون و نمای ورودی و مرکز شهر و همچنین خرسند است. نشاط آور در تعطیلات نوروزی وضعیت خوبی داشت و شادابی نوروزی را شاهد بودیم و در ایام نوروز تغییری در ظاهر شهر نسبت به سال های گذشته به وجود آمد.

وی گفت: رنگ آمیزی معابر شهرستان از ابتدای اسفندماه سال گذشته آغاز شده و هر روز در محدوده معابر هر منطقه بین 20 تا 25 تن آسفالت و در برخی مناطق شهر وجود دارد. روکش آسفالت می باشد. آغاز شد که قابل تقدیر است.

مرادلو با اشاره به وضعیت آهنگران بازار پایین گفت: زیرسازی این راسته قبل از عید نوروز انجام شده و کفسازی آن از روز گذشته (15 فروردین) آغاز شده و عملیات اجرایی آن تا پایان ماه مبارک رمضان به پایان می رسد. “

وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان باید در کف سازی بازار زنجان مشارکت داشته باشد، گفت: امسال 5 میلیارد تن اعتبار برای بازار زنجان در نظر گرفته شده است که برای ساخت کافی نیست. از کمک و اعتباری که داریم بخواهید.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه امیدواریم امسال بتوانیم اعتبارات خوبی برای شهر زنجان در بحث نوسازی شهری جذب کنیم، گفت: بازآفرینی شهری باید به شهرداری کمک کند که امیدواریم امسال پیگیری شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ایجاد پارکی در محوطه ای که به باغ هاشمی نژاد معروف است، گفت: با توجه به اینکه باغ هاشمی نژاد یک پارک و مجموعه بزرگ خواهد بود، بنابراین مسائل مختلفی از جمله ترافیک شهری و توسعه شهری باید مورد توجه قرار گیرد. در نظر گرفته شده است زیرا قرارداد اجرای این پروژه بیش از 150 میلیارد تن هزینه خواهد داشت.

مرادلو با تاکید بر اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان باید وارد شهرسازی شود، افزود: دو سال است که مدیریت تملک ها و رسیدگی به مشکلات ترافیکی را انجام می دهیم و برای بازآفرینی شهری به ندرت خواهان راه و شهرسازی بیشتر هستیم.

وی با اشاره به برخی تملک ها و بازگشایی ها در سال های اخیر گفت: این بازگشایی ها باعث کاهش ترافیک مرکز شهر و کاهش بسیاری از مشکلات این منطقه می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به تعاملات مطلوب با مدیران ارشد استان گفت: امسال در این خصوص.

وی تاکید کرد: حتی دستگاه هایی مانند اداره کل اقتصاد و دارایی نیز موظف به تامین اعتبار برای شهرداری هستند.

مرادلو با بیان اینکه امسال 92 میلیارد تومان برای آسفالت ریزی در نظر گرفته شده است، گفت: این وام در دو بخش امنیتی و مذاکره ای خواهد بود و امیدواریم حرکتی که از اسفندماه سال گذشته در زمینه آسفالت معابر آغاز شد در فصل کاری سال جدید ادامه داشته باشد. به آرامی


* شهرداری زنجان 6 ماه فرصت دارد تا تکلیف بازرسی ها را مشخص کند

حسین حمزه لوپک، عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این نشست با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا در پارک های زنجان، روشنایی و وسایل بازی جمع آوری شده است، گفت: تامین روشنایی و وسایل بازی مجدد پارک ها انجام می شود.

وی با بیان اینکه تقریباً هیچ فضایی در شهر زنجان برای ماه مبارک رمضان ایجاد نشده است، افزود: از شهرداری زنجان و به ویژه سازمان های فرهنگی و تلویزیونی و منظر شهری می خواهیم در این زمینه برای فضاسازی اقدام کنند. زنجان.”

حمزه لوپک با اشاره به طرح جبران خسارت و تاخیر در پرداخت چک های برگشتی به شهروندان در شهرداری زنجان، گفت: این طرح تنها شامل بازرسی از پروژه های عمرانی است که از سوی شهرداری شکایت می شود و شامل بازرسی های دیگر نمی شود.

وی با اشاره به اینکه به شهرداری زنجان برای اجرای طرح عفو 6 ماه مهلت داده شده است، خاطرنشان کرد: اگر در این مدت به دارندگان چک با تاخیر پرداخت شود، به شرط پرداخت مبلغ اولیه چک.

حمزه لوپک افزود: میزان بخشودگی دیرکرد چک های 30 میلیون و کمتر، 30 تا 60 میلیون، 60 تا 100 میلیون و بالای 100 میلیون تومان به شرط پرداخت مبلغ اولیه چک، 100، 50، به ترتیب 25 و 10 درصد.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص چک هایی که هنوز توسط شهرداری زنجان محاکمه نشده است، گفت: شهرداری 6 ماه فرصت دارد تا در اسرع وقت نسبت به دریافت چک به بدهکاران اطلاع رسانی و پرونده های عمرانی مشخص شود. .


* ادامه کار پیمانکاران در جهت رضایتمندی شهروندان و کارفرمایان

انسیه ابوبصیری یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه گفت: قراردادهای برون سپاری شهرداری زنجان به ویژه در قراردادهای 3 ساله باید دارای بند با عنوان “مشروط به رضایت کارفرما” باشد تا امکان انعقاد قرارداد وجود داشته باشد. قرارداد در صورتی که پیمانکار به تعهدات خود عمل نکند فسخ می شود تا شهروندان از ارائه خدمات ناراضی نباشند.

وی گفت: با توجه به مدت قرارداد که 3 ساله است و با توجه به شرط فسخ قرارداد که قبلاً مشمول 3 مرحله اخطار به پیمانکار می شد، این امر منجر به اتلاف وقت می شود.

ابوبصیری با اشاره به تجربه قبلی خود در برون سپاری خدمات شهری به پیمانکاران مختلف گفت: باید تجربیات قبلی را دنبال کنیم و در کمیسیون ها متخصص باشیم و قراردادها باید به گونه ای تنظیم شود که در صورت عدم رضایت کارفرما و شهروندان، قرارداد فسخ شود. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید