تعیین اصطلاح جدید برای بخشودگی جرایم مالیاتی

تعیین اصطلاح جدید برای بخشودگی جرایم مالیاتی

روز جدید وزیر اقتصاد گفت: یکی از ماموریت های اصلی حذف تمامی مجوزهای کاغذی و حرکت به سمت مجوزهای آنلاین است تا در مدت کوتاهی مجوزهای لازم برای انجام فعالیت های تجاری صادر شود و شاهد افتتاح فعالیت تجاری باشیم.

احسان خاندوزی گفت: در حال حاضر و در شرایط فعلی جامعه تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم و باید در این راستا اقدامات زیادی انجام شود تا موانع موجود هر چه زودتر برطرف شود.

وی در ادامه به موضوع مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده در 22 دی ماه 1400 به قانون دائمی تبدیل شد.

وی همچنین افزود: اگرچه مخاطب نهایی این قانون مصرف کننده است، اما ترتیبات و زنجیره وصول در مدل مالیات بر ارزش افزوده که در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده قرار می گیرد با آنچه فعالان اقتصادی نمایندگی می کنند متفاوت است.

وی در ادامه گفت: تلاش ما در سال جاری این است که نگرانی های موجود را از طریق تکمیل پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان رفع کنیم و به ویژه به موضوع عفو کمک خواهیم کرد که در ماه های آینده و در دور دیگری از این فرصت باید تمدید شود تا فعالان اقتصادی بتوانند از مهلت جدید در موضوع جرایم مالیاتی صفر استفاده کنند.

وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص ضمانت نظام بانکی با انتقاد از ساختار اداری معیوب که با وجود دستور رئیس جمهور و ابلاغ وزارت اقتصاد و تلاش های صورت گرفته همچنان شاهد آن هستیم، گفت: در این زمینه از هیات مدیره بانک های هدف خواسته شد ضمن اینکه معتقد است در سند تحول دولت شرایطی فراهم شود تا زیرگروه دسترسی آسان و تدابیر کمتری را در نظر بگیرد و به سمت اعتبار سنجی در این حوزه حرکت کند.

وی در این خصوص افزود: علیرغم اینکه از همه آنها خواسته شده که روش سنتی تا کنون ناکارآمد و پرهزینه را کنار بگذارند، اما متاسفانه همچنان شاهد موارد تخلف در برخی بخشها هستیم. لذا به بازرسی وزارتخانه ابلاغ شده تا در این خصوص بازرسی انجام دهد و در صورت احراز تخلف، مدیر شعبه ای که به صورت رسمی در برابر ابلاغیه های دولت عمل می کند، اجازه حضور حتی یک روز در این سامانه را ندارد.

خاندوزی تصریح کرد: بحث ضمانت ها و محدودیت های غیرضروری یکی از گلوگاه هایی است که به جای اینکه به سمت ضمانت نامه مرکزی و وثیقه رفت، تنها باید رتبه اعتباری حسابی فرد مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

بالاخره وزیر اقتصاد و دارایی اشاره کرد که دولت و وزارت اقتصاد علاقه مند به کمک به فعالان اقتصادی هستند و ما به شدت نگران نگرانی های موجود در این زمینه هستیم و در این راستا به سمت لغو مجوزهای کاغذی و استفاده از آن حرکت می کنیم. مجوزهای آنلاین یکی از اهداف اصلی این وزارتخانه و دولت است تا شاهد گشایش و رونق فعالیت های اقتصادی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید