واکنش نظام پزشکی به مرگ نوزاد در بیمارستان مفید

واکنش نظام پزشکی به مرگ نوزاد در بیمارستان مفید

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: فوت نوزاد 6 ماهه برای ما جامعه پزشکی بسیار دردناک است. در صورت سهل انگاری و تاخیر در ارائه خدمات به این نوزاد این امر به هیچ وجه جایز نیست بلکه مدارک پزشکی باید در ارگان های تخصصی بررسی شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی درباره مرگ نوزاد 6 ماهه در بیمارستان مفید گفت: اگر سهل انگاری و تاخیر در ارائه خدمات به این نوزاد بوده است به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به گزارش تسنیم، محمد رئیس زاده امروز (چهارشنبه) در حاشیه دومین رویداد آموزشی سازمان نظام پزشکی کشور در خصوص پرونده فوت نوزاد 6 ماهه در بیمارستان مفید اظهار داشت: فوت یک نوزاد 6 ماهه کودک پیر برای ما به عنوان یک جامعه پزشکی بسیار دردناک است. در صورت سهل انگاری و تاخیر در ارائه خدمات به این نوزاد این امر به هیچ وجه جایز نیست بلکه مدارک پزشکی باید در ارگان های تخصصی بررسی شود.

وی افزود: باید به دنبال مقصران احتمالی بود و هیچکس از بی توجهی احتمالی پزشکان و کادر درمانی دفاع نمی کند.

رئیس زاده ادامه داد: برخورد با این موارد باید عاقلانه و تخصصی باشد. بیمارستان مفید یکی از پرطرفدارترین بیمارستان هاست و همکاران ما در این بیمارستان خدمات ارائه می دهند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: در صورت اثبات قصور با این افراد برخورد جدی خواهد شد و در کمیته های تخصصی پزشکی قانونی و نظام پزشکی موارد با اولویت عمدتاً حمایت از منافع بیماران

رائی زاده در پاسخ به این سوال که سازمان نظام پزشکی در خصوص علت مرگ این نوزاد و تاخیر احتمالی کادر پزشکی در درمان وی چه اقدامی انجام داده است؟ وی بیان کرد: پرونده به نظام سلامت ارجاع نشد، در وهله اول به سازمان پزشکی قانونی ارجاع شد و ما کاملاً در جریان موضوع هستیم، اما ابتدا مراجع تخصصی باید حکم کنند. به طور کلی می توان گفت در صورت تاخیر در مراقبت از نوزاد باید اقدامات مناسب انجام شود.