علت فوت فرد چابهاری کاهش اکسیژن خون بیمار بود نه قطعی برق بیمارستان.


ساعت: 12:08
تاریخ انتشار: 09/03/1401
کد خبر: 1913382

از شنیده ها تا واقعیت مرگ بیمار در جنوب سیستان و بلوچستان؛

طی روزهای گذشته خبر فوت یک بیمار در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام علی (ع) چابهار بر اثر قطع برق در فضای مجازی منتشر شده است.مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار به نقل از در اسناد موجود گفته شد که مرگ بیمار ربطی به قطعی برق در بیمارستان نداشته و این گفته اساسا نادرست است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همایون دادگر مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به اخباری مبنی بر فوت یک بیمار در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام علی (ع) چابهار بر اثر قطعی برق گفت: بیمار مورد نظر عصر روز 24 آبان فوت کرد. کاهش سطح هوشیاری، افت قند و فشار خون، زخم بستر سطح چهارم و سابقه فلج دست و پا به بیمارستان امام علی (ع) مراجعه و پس از انجام اقدامات اولیه و مشاوره با متخصصین عفونی، داخلی و بیهوشی به بخش مراقبت های ویژه منتقل و اقدامات تشخیصی و آزمایشات لازم انجام شد.

وی افزود: روز بعد به دلیل ایست قلبی تنفسی، بیمار چندین بار توسط پزشک و کادر درمانی ICU با موفقیت احیا شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار تصریح کرد: صبح روز پنجم آبان ماه میزان اکسیژن بیمار کاهش یافت و با وجود مصرف دارو، میزان اکسیژن همچنان کاهش یافت.

وی گفت: در زمان نوسانات و قطعی برق در بیمارستان، اکسیژن مرکزی در تمامی بخش های ویژه بیمارستان (ICU، CCU، PICU، NICU) فعال بود و در زمان قطع برق مشکلی از نظر کمبود اکسیژن وجود نداشت و به بیماران داده شد. اکسیژن طبق روش انجام شد.نیاز دریافت کردند.

قاضی ادامه داد: بیمار مذکور نیز در زمان خاموشی توسط کادر درمانی بیمارستان اکسیژن لازم را دریافت و علائم حیاتی بیمار کاملاً کنترل و در ساعت 12:30 به دستگاه تنفس مصنوعی متصل شد.

وی افزود: در تمام مدت قطعی برق بیمارستان، بخش‌های ویژه بیمارستان توسط ناظر بیمارستان امام علی (ع)، مسئول بازرسی شبکه، حراست بیمارستان و سایر مسئولان مربوطه مورد بازرسی مستمر قرار گرفت و همچنین کپسول‌های اکسیژن بیمارستان نیز برای مواقع اضطراری کاملاً آماده شد. .

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: بیمار در ساعت 18:30 شب مجدداً دچار ایست قلبی شد و پس از 45 دقیقه احیا در ساعت 19:15 فوت کرد.

وی با بیان اینکه مدارک ارائه شده موجود است، خاطرنشان کرد: مرگ بیمار ربطی به قطع برق بیمارستان نداشته و این گفته از اساس کذب است.

مشکل شبکه برق داخلی بیمارستان امام علی (ع) علت قطعی برق است

در همین راستا شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان پس از انتشار خبر قطعی برق بیمارستان امام علی (ع) شهرستان چابهار این موضوع را بررسی کرد که مشکل داخلی شبکه برق این بیمارستان علت قطع برق.


ساعت 11:20 صبح به دلیل اتصال کابل های فشار ضعیف داخلی بیمارستان و سوختن 2 پنل فشار ضعیف به همراه سایر تجهیزات، کانال تامین بیمارستان قطع شد.

در ساعت 11:25 برق بیمارستان از پست توزیع گلشهر وصل شد اما با قطع مجدد برق داخلی بیمارستان در ساعت 11:35، برق بیمارستان قطع و سه دقیقه بعد در ساعت 11:38 برق قطع شد. .

به دلیل اتصال برق داخلی بیمارستان امکان تامین برق از طریق شبکه شهری و دیزل ژنراتور وجود ندارد.

با کمک پرسنل برق، اتصال به شبکه برق رفع و بخشی از بیمارستان با راه اندازی دیزل ژنراتور برق رسانی شد.

همچنین با مساعدت مکرر این پرسنل، دژنراتور داخلی تابلو 20 کیلوولت این بیمارستان که آسیب دیده بود، تعمیر و برق بیمارستان از طریق شبکه شهری تغذیه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید