مقدمه ای بر اکسیژن ساز و مزایای دستگاه اکسیژن ساز

ساعت: 18:44
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797299

خلاصه مطالب (50 تا 70 کلمه) اکسیژن ساز در واقع وسیله ای جدید و کاربردی است که برای تغلیظ اکسیژن در محیط استفاده می شود. همانطور که می دانیم، اکسیژن موجود در فضا و هوایی که تنفس می کنیم، خالص نیست و تنها ۲۱ درصد اکسیژن و ۷۹ درصد نیتروژن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکسیژن ساز چیست؟ اکسیژن ساز در واقع وسیله ای جدید و کاربردی است که برای تغلیظ اکسیژن در محیط استفاده می شود. همانطور که می دانیم، اکسیژن موجود در فضا و هوایی که تنفس می کنیم، خالص نیست و تنها ۲۱ درصد اکسیژن و ۷۹ درصد نیتروژن است. این دستگاه اساساً با برق کار می کند و اکسیژن را در محل دریافت می کند و آن را به اکسیژن غلیظ تر و خالص تر تبدیل می کند.

دستگاه اکسیژن ساز سلامتی خود را مجهز کنید معمولاً اکسیژن حاصل را به اکسیژن پزشکی تبدیل می کند و اکسیژن پزشکی، اکسیژنی با خلوص بیش از 95 درصد است. به همین دلیل این دستگاه برای افراد مبتلا به بیماری های تنفسی بسیار مفید است و می توانند با کمک این فناوری اکسیژن خالص دریافت کنند. این دستگاه ها در انواع و مدل های مختلف ساخته و به فروش می رسند که یکی از بهترین این دستگاه ها اکسیژن ساز Zenith Mod می باشد.

دستگاه اکسیژن ساز Zenith Mod در سایزهای مختلف تولید و تولید می شود. این دستگاه کیفیت بسیار بالایی دارد و صدای کمی دارد و به هیچ وجه باعث آزار بیمار نمی شود. این دستگاه 24 ساعت کار می کند زیرا با برق کار می کند و دارای فیلتر آنتی باکتریال می باشد. طراحی اولیه این دستگاه مربوط به کشور سوئیس بوده است اما اکنون برای کاهش هزینه ها در کشورهایی مانند چین، مالزی و … تولید می شود.

دستگاه اکسیژن ساز دینامیک یکی دیگر از دستگاه های باکیفیت است که می تواند با تولید اکسیژن با خلوص بالای 93 درصد به بیماران تنفسی کمک کند. این دستگاه همچنین صدای بسیار کمی دارد تا بیمار نگران نباشد. علاوه بر این اکسیژن ساز Dynamed برای بیمارستان ها، درمانگاه ها و منازل مناسب بوده و با کارکرد مداوم و 24 ساعته خود استفاده بسیار آسانی دارد.

6909be17 eb4e 4e73 b9d8 b545cf0003fb خبر خاکستری

اکسیژن ساز

انواع دستگاه های اکسیژن ساز

دستگاه های اکسیژن ساز در انواع و مدل های مختلفی موجود هستند که به طور کلی می توان آنها را به دو دسته تقسیم کرد.

یکی از انواع دستگاه ها اکسیژن ساز این یک نوع ثابت است که معمولا در خانه ها استفاده می شود. این دستگاه به دو صورت ثابت و پالسی می تواند اکسیژن تولید کند، یعنی دستگاه می تواند بدون وقفه و پیوسته اکسیژن تولید کند، اما منظور از پالس این است که قادر به تولید مقدار مشخصی اکسیژن در یک زمان خاص است. . این وسایل اگرچه ثابت هستند اما دارای چرخ هایی هستند که قابل حمل و نقل به نقاط مختلف خانه هستند.

اما نوع دیگری از دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل است که نسبت به نوع قبلی بسیار سبکتر و کوچکتر بوده و حمل و نقل آن آسانتر است. همچنین این دستگاه تنها به صورت پالس می تواند اکسیژن تولید کند و در این راستا می توان با کنترلی که بر روی دستگاه قرار می گیرد زمان را با توجه به نوع نیاز بیمار تعیین کرد. این دستگاه ها خود در سایزهای مختلف با ظرفیت های مختلف 3 لیتری، 5 لیتری و … تولید می شوند و از این رو می توان ظرفیت آن را بر اساس نیاز انتخاب کرد.

d15e4010 85a7 4e0a b17f a3d9138fbf73 خبر خاکستری

اکسیژن ساز

مزایای استفاده از ژنراتورهای اکسیژن

استفاده از دستگاه های اکسیژن ساز مزایای زیادی به خصوص برای بیماران و افرادی که به آن نیاز دارند دارد و این دستگاه می تواند به تنفس راحت آنها کمک کند. مزایای دیگر عبارتند از:

تجهیزات سلامتی اکسیژناتور مد زنیت و اکسیژناتور داینامد همانطور که گفته شد از بهترین و با کیفیت ترین دستگاه ها هستند. یکی از مهمترین مزایای این محصولات خلوص اکسیژن تولیدی دستگاه است که به خودی خود می تواند در تنظیم و تصفیه گردش خون انسان بسیار موثر باشد. همچنین بیماری هایی مانند آسم را بهبود می بخشد و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد و خون رسانی بسیار بهتری به بافت های بدن می دهد.

از دیگر مزایای دستگاه اکسیژن ساز روند پیری را کند می کند و از پیری زودرس جلوگیری می کند. این دستگاه همچنین می تواند برای زنان باردار بسیار مفید باشد و سلامت جنین را در دوران بارداری افزایش دهد. همچنین گردش خون را در کودکان و سالمندان بهبود و تصفیه می کند و اکسیژن خون را تنظیم می کند.

از دیگر مزایای Dynamed Oxygenator و Zenith Fashion می توان به کاهش استرس هم برای بیمار و هم برای اطرافیانش اشاره کرد. همچنین عملکرد ریه های آسیب دیده را بهبود می بخشد و با بهبود حافظه افراد، طول عمر را بهبود می بخشد. همچنین به افرادی که سیگار می کشند کمک می کند و عملکرد ریه آنها را بهبود می بخشد.

60d0f38d 7ad8 4444 91bd c44bd2f5a8a7 خبر خاکستری

اکسیژن ساز

نکات مهم در استفاده و نگهداری از ژنراتورهای اکسیژن

نگهداری صحیح و اصولی و استفاده صحیح از دستگاه اکسیژن ساز این می تواند به طور قابل توجهی بر عمر دستگاه و عملکرد آن تأثیر بگذارد. یکی از نکات مهم در نگهداری آن عدم جابجایی آن در زمان روشن بودن دستگاه است زیرا در صورت روشن بودن وسایل معلق بوده و جابجایی آن باعث آسیب به دستگاه می شود. همچنین بهتر است یک بار در روز در حالی که اکسیژن تصفیه شده از شیشه عبور می کند، شیشه گیج فشار را اندازه گیری کنید.

نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که از کشیدن سیگار در نزدیکی و اطراف دستگاه خودداری کنید. تعویض به موقع فیلترها در دستگاه یکی دیگر از نکات مهم در نگهداری دستگاه می باشد اکسیژن ساز این محصولات معمولا دو نوع فیلتر دارند که فیلتر اول این محصول که به ابر صنعتی معروف است قابل شستشو بوده و بهتر است هفته ای یکبار شستشو شود و فیلتر دوم که فیلتر کاغذی مخصوص است بهتر است هر 6 ماه پس از تعویض جهت خرید انواع دستگاه اکسیژن ساز با نازلترین قیمت و گارانتی با سایت تجهیزات بهداشتی تماس حاصل فرمایید.

منبع تجهیزات بهداشتی

دیدگاهتان را بنویسید