مسابقات جهانی وزنه برداری سه چراغ قرمز به دلیل کمبود اکسیژن و افزایش OTI


ساعت: 14:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916920

ارتفاع زیاد محل برگزاری مسابقات جهانی وزنه برداری از سطح دریا باعث شده تا بسیاری از رقبای این مسابقات به دلیل کمبود اکسیژن تعداد بیشتری از رقبای خود را با شکست مواجه کنند و تعداد چراغ های قرمز افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بوگوتا پنجمین شهر مرتفع جهان است که در ارتفاع بیش از 2600 متر از سطح دریا قرار دارد.

در چهار روز پس از شروع مسابقات، تعداد جعبه‌های قرمز روی تابلوی مسابقه که نشان‌دهنده موفقیت‌های بالابر است، بیشتر از تعداد صیدهای موفق بوده است، از جمله در شش مسابقه گروه A، 50.7 درصد از بالابرها چراغ قرمز نشان داده‌اند. این در حالی است که نرخ توپ گیری برای این شش گروه در جام جهانی 2018 که مقدماتی برای کسب سهمیه المپیک نیز بود کمتر از 39 درصد گزارش شده است.

مشکلات تنفسی و کمبود اکسیژن توسط تعدادی از وزنه برداران حاضر در این مسابقات گزارش شد. ویلیام پنیا، رئیس فدراسیون وزنه برداری کلمبیا با بیان اینکه این وضعیت باعث بهبود وزنه برداران کلمبیایی نمی شود، گفت: فکر نمی کنم اینطور باشد، زیرا بسیاری از وزنه برداران ما در شهر بارانکیلا که در سطح دریا است، زندگی و تمرین می کنند.

اما دکتر مایک ایرانی، رئیس سابق فدراسیون جهانی و پزشک مسابقات اتومبیلرانی دوره های مختلف، تأثیر ارتفاع را بر تنفس ورزشکاران قطعی می داند. به گفته وی این مشکل زمانی تشدید می شود که وزنه بردار کمربند را ببندد.

ایرانی تصریح کرد: اگر مغز اکسیژن کافی دریافت نکند ورزشکار عملکرد مناسبی نخواهد داشت.

در یک مورد به یکی از سرمربیان توصیه کرد که وزنه بردار خود را برای حرکت سوم نفرستد، اما این مورد پذیرفته نشد و قانونی برای این وضعیت وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید