مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا برگزار شد مسابقات اختتامیه با حضور جلود و المانا/ایران در بین وزنه برداران برتر آسیا


ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903831

تیم وزنه برداری ایران با حضور بهترین وزنه برداران قاره کهن در جمع 3 تیم برتر این دوره از مسابقات قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم اختتامیه مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا شب گذشته (یکشنبه) در منامه برگزار شد. این مراسم با حضور یوسف آل منا رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری، رئیس کنفدراسیون وزنه برداری آسیا و تعدادی از روسای فدراسیون های کشورهای حاضر در بحرین برگزار شد.

در مراسم اختتامیه این مسابقات در بحرین، تیم ها و نفرات برتر این مسابقات معرفی شدند و تیم وزنه برداری مردان ایران در جمع 3 تیم برتر قاره کهن قرار گرفت. تیم ایران پس از ازبکستان بهترین عملکرد را داشت و تیم وزنه برداری مردان چین نیز سوم شد. تیم های مردان ایران و ازبکستان با قدرت کامل (10 وزنه بردار) در این مسابقات حضور داشتند. کسب 4 مدال طلا، 5 نقره و 7 برنز حاصل اعزام 10 وزنه بردار مرد ایرانی به مسابقات قهرمانی آسیا است.

تیم بانوان ایران نیز با 436 امتیاز در رده چهارم آسیا قرار گرفت. تیم بانوان ایران برای اولین بار یک قدم به کسب سکوی تیم بزرگسالان آسیا و همچنین رده بندی مدال نزدیک شد. 3 مدال طلا پنجمین مدال بود.

عنوان بهترین وزنه بردار مسابقات را زلفا چینشانلو از قزاقستان به دست آورد. وی در وزن 55 کیلوگرم بانوان موفق به کسب مدال طلا شد.

گور میناسیان ملی پوش بحرینی عنوان بهترین وزنه بردار مرد این رقابت ها را از آن خود کرد. وی در دسته فوق سنگین موفق به کسب 2 مدال طلا و یک مدال نقره شد.

بهترین عملکرد در بین وزنه برداران به لانگ یو از چین تعلق گرفت و رژه بحرین عنوان قهرمانی مردان را کسب کرد. سید الهام حسینی و سیدرسول معتمدی با اینکه در این دوره از مسابقات قهرمان شدند اما جایی در بین بهترین های قاره کهن نداشتند.

در جدول بهترین وزنه برداران مسابقات قهرمانی آسیا، سیده الهام حسینی به عنوان بیست و ششمین وزنه بردار برتر بخش بانوان قرار گرفت. در بین 40 وزنه بردار برتر دسته بانوان تنها یک ایرانی دیده می شود.

در دسته برترین وزنه برداران مردان، مسعود چترایی برترین وزنه بردار ایران در جدول بود. در این رده بندی رسول معتمدی رتبه 15، رضا دهدار رتبه 18، علی داودی رتبه 24، رضا بیرانوند رتبه 34 و امیر عزیزی رتبه 37 را به خود اختصاص دادند.

در پایان مراسم اختتامیه پرچم مسابقات به نماینده چین میزبان دور بعدی مسابقات اهدا شد. مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا 2023 در جینژو چین برگزار می شود.

از نظر مدال، بهترین عملکرد در بین وزنه برداران ایرانی متعلق به رسول معتمدی بود که در دسته 109 کیلوگرم موفق به کسب 3 مدال طلا شد. مجید عسگری نیز با قرار گرفتن در رده یازدهم بدترین نتیجه ممکن را کسب کرد. یک سرباز در گروه ب دسته 61 کیلوگرم به یک تخته مسابقات راه یافت.

در رشته بانوان الهام حسینی با کسب 3 مدال طلا قهرمان تاریخ شد و فرو یونسی و پوپک بسامی با کسب عنوان هشتمی به کار خود پایان دادند.


2093a3be b2e5 4c69 809d e54268f7e4a5 خبر خاکستری

دیدگاهتان را بنویسید