البرز با ساخت دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی 7 میلیون دلاری / نرخ ارز انحصار تولید آمریکا و کانادا را شکست.


ساعت: 12:30
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878975

یک شرکت دانش بنیان در استان البرز با ساخت دستگاه اکسیژن ساز علاوه بر خودکفایی و کاهش وابستگی 7 میلیون دلار ارزآوری کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تیتریک، همزمان با تسخیر کرونا در کرج و کشور، جوانان شرکت مهندسی و تجهیزات بویلر مپنا شروع به کار کردند.

همانطور که معاون تولید این شرکت به تیتریک گفت، آنها آرزوی خودکفایی محصول را داشتند که بقای هموطنان ما به آن بستگی داشت.

در پیام شیخ الاسلام زاده آمده است؛ ما موفق شدیم در یک سال 20 دستگاه اکسیژن ساز کانتینری با ظرفیت 400 لیتر و 600 لیتر در دقیقه تولید کنیم.

وی ادامه داد: دستگاه اکسیژن ساز بر اساس خلوص 93 درصد نیز تاییدیه سازمان استاندارد را دریافت کرده است تا تلاش ما به ثمر برسد.

مسعود بیاتی، مدیر ارتباطات این شرکت نیز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: این دستگاه اولین دستگاه در کشور است که در یک کانتینر 20 فوتی نصب می شود.

راندمان بالا، تمیزی دقیق، ایمنی، اطمینان بالا و سهولت در جابجایی از مهمترین ویژگی های دستگاه ساخت البرز می باشد.

علی حضرتی کارشناس این شرکت نیز به خبرنگار تیتریک گفت؛ ژنراتور اکسیژن در فضای باز در بیمارستان ها نصب می شود و خطر نشت آن کم است.

دستگاه اکسیژن ساز کانتینری با دو سوم قیمت نمونه خارجی طراحی و ساخته شد و برای هر دستگاه صرفه جویی ارز 30000 یورو به همراه داشت.

این دستگاه در ایالات متحده، چین، ژاپن، ایتالیا و کانادا ساخته شده است، اما مدل های قبلی در کانتینرهای 40 فوتی ساخته شده بودند.

اما دستگاه ساخت ایران نیمی از این فضا را اشغال می کند و می تواند همان مقدار اکسیژن را از نمونه خارجی تولید کند و به 30 بیمار اکسیژن برساند.

در این فناوری، مولکول های هوا از جاذب های سطحی متخلخل جدا شده و پس از جداسازی سطح جاذب، فرآیند احیا با کاهش فشار انجام می شود.

با تلاش جوانان البرزی دیگر خبری از واردات و وابستگی نیست چرا که شرکت مذکور می تواند سالانه 200 نمونه دستگاه بسازد و با صادرات 7 میلیون دلار آن را صادر کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید