مپنا با ساخت دیسک توربین نیروگاه ایران را خودکفا کرد/ شکستن انحصار ژاپن و صرفه جویی 1.5 میلیون یورویی برای جوانان البرز


ساعت: 13:43
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817788

مهندسان جوان شرکت مهندسی و ساختمان توربین مپنا با دانش و تجربه خود موفق به کسب دانش ساخت دیسک توربین برای نیروگاه ها شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکرهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود، سال جدید را همچون سال های گذشته «سال تولید مبتنی بر دانش و اشتغال زایی» نامیدند و خطاب به مسئولان کشوری؛ «دوستان از شما می‌خواهم که به آنچه اکنون روی سربرگ‌های دستگاه‌های مختلف دارید بسنده نکنید. – اینها شغل نیست.

رهبر معظم انقلاب ضرورت رشد اقتصادی را رونق تولید ملی خواندند و تولید را کلید حل مشکلات اقتصادی کشور دانستند. تولید ملی در واقع راه اصلی عبور از مشکلات و معضلات اقتصادی برای کشور است، یعنی مهم ترین مشکلات اقتصادی کشور با موضوع تولید، غلبه تولید ملی و رونق تولید ملی حل می شود.

به همین دلیل و با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی سال 1401 و تاکید ایشان بر ایجاد مشاغلی که منجر به رفاه عمومی، کاهش تورم و افزایش درآمد سرانه شود، تصمیم گرفتیم با یک سری از گزارشی از اهمیت تولید دانش بنیان و نگاهی به اشتغال زایی در استان البرز. با شبکه خبری تیتریک همراه باشید.

e2fe435d 1605 4e2b bcdf 9417f6d593f8 خبر خاکستری

این روزها رونق تولید در البرز تحریم را در گوشه ای از رینگ قرار داد چرا که مهندسان جوان شرکت مهندسی و ساخت توربین توگا مپنا با دانش و تجربه خود توانستند دانش ساخت دیسک توربین برای نیروگاه ها را به دست آورند.

اکبری زارع مدیرعامل شرکت فناوری مپنا توگا در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: ایران با تولید این دیسک ها انحصار تولید این قسمت از دست ژاپن را در اختیار می گیرد و نتیجه خودباوری ما احیای دو نیروگاه ترکیبی کوم و کازرون بوده است.

فلاحی معاون منابع انسانی این شرکت در گفت و گو با تیتریک گفت: این قطعه را با تجهیزاتی که برای سایر فناوری‌ها استفاده می‌شد تولید کردیم و به نیازهای داخلی کشور پاسخ دادیم و با تلاش یک تیم مهندسی معکوس شد.

e421a959 48db 4346 b680 2fc51939f154 خبر خاکستری

زارع مدیر شرکت فناوری در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: تولید این محصول با فناوری پیشرفته نیاز به دقت و ظرافت دارد. در صورت شکستن قطعه، نیروگاه از کار می افتد، بنابراین دیسک مورد نظر با محاسبات فنی طراحی می شود.

برای جلوگیری از لرزش قطعات توربین، پردازش قطعات با دقت 100 میلی متر ضروری است، البته این دستگاه که مطابق با استانداردهای جهانی است و در مدت 2 ماه با تلاش یک تیم 7 نفره ساخته شده است. برای خودکفایی کشور.

در خاتمه باید گفت؛ استعدادهای درخشان شرکت دانش بنیان مذکور با دستیابی به این دانش و فناوری پیچیده موفق شدند ضمن خودکفایی کشور به بیش از یک و نیم میلیون یورو ارزی دست یابند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید