هنگامی که کشور با تولید “محور پیچ و تاب” خودروی تارا در استان البرز مستقل شد / صرفه جویی ارزی 17.5 میلیون دلار در سال ؛ یک محصول ایرانی بیاورید

زمان: 13:16
منتشر شده در: 14/07/27
کد خبر: 1777456

این روزها با تولید داخلی خودرویی با محور پیچ در شهر ساویبوله هزینه ساخت آن بیش از 50 درصد کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریک، استان البرز در روزهای اخیر و برای اولین بار در کشور میزبان خط تولید خودرو برای پیچاندن محور بود.

به گفته موگیمی ، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ، خودروی تارا اکسل بومی سازی شده است که بخشی بسیار مهم و فوق ایمن از هر خودرو است.

با تولید داخلی قطعه مذکور هزینه های تولید بیش از 50 درصد کاهش یافته است و راه اندازی این خط تولید نتیجه تلاشهای 8 ماهه متخصصان جوان کشورمان است.

یکی از الزامات کاهش مصرف سوخت ، کاهش وزن خودرو است.

49f4fca0 3431 4f30 8e01 3c7babdd5a4f خبر خاکستری

با راه اندازی این خط تولید ، مهندسان بومی توانسته اند وابستگی کشورمان به کشورهای خارجی را به صفر برسانند و گامی بزرگ در جهت خودکفایی بردارند.

شاهین فر ، مدیرعامل مجتمع خودروسازی ساوجبلاغ در مصاحبه با خبرنگار Tetrik اظهار داشت که پیچش اکسل جدیدترین و پیشرفته ترین فناوری تولید اکسل در جهان است.

وی ادامه داد: رویه مذکور به شدت بر روشن شدن خودرو تأثیر می گذارد و کارایی خودرو را افزایش داده و آن را ارزان می کند.

اما این خط تولید تأیید مراکز داخلی و خارجی را دریافت کرد ، موضوعی که توسط مجری پروژه نیز به آن اشاره شده است.

طالبی نسب در مصاحبه با خبرنگار تیتریک می گوید؛ این خط تولید آزمایشات شدید و متنوعی دارد و آنها این مراحل را طی می کنند و البته ما موفق بودیم.

01e0c88c 1636 4a32 8fe0 ff4af03fea6b خبر خاکستری

اما برای نیل به این خودکفایی نمی توان از نقش رنگارنگ کارگران چشم پوشی کرد و نماینده مردم ساویب الله در مجلس شورای اسلامی نیز بر این امر تأکید می کند.

علی حدادی در مصاحبه با خبرنگار تیتریک گفت؛ یکی از مهمترین مسائل ، امنیت محل کار کارگران و تأمین آنها است که توجه ویژه ای به آن می شود.

بومی سازی خودروهای تولید داخل ، علاوه بر افزایش اشتغال ، قیمت خودرو را کاهش می دهد که منجر به کاهش قیمت خودرو در بازار می شود.

در مرحله اول ، این خط تولید سالانه 17.5 میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهد داشت و می تواند ایران را در تولید خودرو به استقلال نزدیک کند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید