۶۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی با ورود شرکت های دانش بنیان به صنعت مس


ساعت: 11:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916300

سیدمجتبی مرتضوی گفت: ورود شرکت های دانش بنیان در زمینه ساخت قطعات و ماشین آلات صنعتی در معادن مس به ویژه در سرچشمه باعث این امر شده است، ضمن اینکه با توقف کامل برخی واردات مس در سال جاری نزدیک به 600 میلیون دلار صرفه جویی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش «راه آرمان»، عملکرد شرکت ملی صنعت مس ایران تا پایان آبان ماه حاکی از استخراج 145 میلیون و 386 هزار تن مواد معدنی با رشد 17 درصدی و تولید 37 میلیون و 169 هزار تن گوگرد است. . سنگ معدن با رشد 5 درصدی نسبت به برنامه برنامه ریزی شده در صنعت ملی مس بود.

در حالی که رکورد بیشترین میزان حفاری اکتشافی در تاریخ شرکت ملی صنعت مس ایران به بیش از 112 هزار متر در 8 ماهه امسال (میانگین ماهانه بیش از 14 هزار متر) رسید. با اکتشافات جدید و به دنبال آن افزایش ذخایر زمین شناسی شرکت مس، میزان مس در منابع اندازه گیری و نشان داده شده کشور به بیش از 54 میلیون تن رسید که موفقیت بزرگی در حوزه اکتشاف ملی است.

بر اساس آخرین اعلام شرکت ملی مس در آذرماه امسال، منابع زمین شناسی این شرکت بیش از 19 میلیارد تن است که 9 میلیارد تن آن ذخایر قابل استخراج است.

سیدمیتبی مرتضوی مشاور مدیر مجتمع مس سرچشمه در گفتگو با «راه آرمان»، درباره معرفی شرکت مس سرچشمه گفت: این شرکت از سال 1397 علاوه بر بهره گیری از دانش و دانش بومی و بومی، از شرکت های مس سرچشمه استفاده می کند. توسعه.

وی افزود: شرکت های کمی در کشور به این شکل فعالیت می کنند اما در حال حاضر شاهد محتوای این سامانه هستیم که شاخص های بسیار خوبی دارد.

مرتضوی بیان کرد: امروزه صنعت معدن در کشور کمتر بومی سازی شده است اما در بحث توسعه کارخانه های مجتمع مس سرچشمه می بینیم که این کارخانه ها از نظر علمی و فنی دانش بنیان هستند و قطعات آن طراحی و ساخته می شود. در داخل کشور که نمونه آن است.احتمالاً به دستگاههای غلظت و ذوب مراجعه شود.

مشاور مدیرعامل مجتمع مس سرچشمه تصریح کرد: با وجود مشکلاتی که در صنعت با آن مواجه هستیم، سالانه شاخص های توسعه را می سازیم که نمونه بارز آن کنسانتره هایی است که برای افزایش کنسانتره ایجاد می کنیم. به عنوان مثال، بهره‌برداری از سرباره‌ای که انجام شده از نظر محتوا منحصر به فرد است.

وی ادامه داد: این پروژه از سال 1396 آغاز شده، محل اجرا مجتمع مس سرچشمه است و ظرفیت ورودی آن روزانه 4 هزار تن سرباره است که در فرآیند فلوتاسیون به محصول نیمه نهایی مس (کنسانتره) تبدیل می شود. پروژه شناورسازی سرباره EPC در قرارداد هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه است.

مشاور مدیر مجتمع مس سرچشمه گفت: پروژه شناورسازی سرباره به خوبی پیش می رود و به یاری خداوند متعال در هفته های آینده با افزایش ظرفیت تولید 72 هزار تن کنسانتره مس افتتاح می شود.

مرتضوی با بیان اینکه از نظر توسعه معدنی می توان به پروژه های IPCC و پروژه های توسعه معادن اشاره کرد و گفت: سال گذشته 2 میلیارد و 568 میلیون تن سنگ مس در شناسنامه مس سرچشمه وارد کردیم و این امر باعث افزایش تولید کنسانتره در آن شد. در سال های آینده باشد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این تحولات بتواند اشتغال بالایی در این منطقه ایجاد کند، تاکید کرد: متخصصان مس در سرچشمه از بی نظیرترین افرادی هستند که در دانشگاه عملی صنعت مس و با بازرسی هایی که روزانه در تولید انجام می شود تجربه کسب می کنند. سیستم های. می توانند تولید را افزایش دهند، در نتیجه این افزایش تولید، افراد بیشتری مشغول به کار خواهند شد.

مشاور مدیر مجتمع مس سرچشمه درباره کارخانه کود شیمیایی خاطرنشان کرد: در سال های آینده که این کارخانه راه اندازی شود در نوع خود بی نظیر خواهد بود و کودهای شیمیایی می توانند به کمک کشاورزان منطقه بیایند و بحث ایجاد کنند. تغذیه بهینه

مرتضوی خاطرنشان کرد: با ورود شرکت های دانش بنیان در زمینه ساخت قطعات و ماشین آلات صنعتی، سرچشمه اهمیت ویژه ای پیدا کرده است و علاوه بر توقف کامل واردات مس در سال جاری، نزدیک به 600 میلیون دلار صرفه جویی شده است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید