کارخانه کنسروسازی کرمانشاه سالانه 50 میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور ایجاد می کند


ساعت: 13:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808657

نماینده مردم کرمانشاه در بازدید از کارخانه کنسروسازی زمزم:

محمد رشیدی در بازدید از کارخانه کنسروسازی زمزم گفت: کارخانه کنسروسازی کرمانشاه که با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان تامین می شود، امروز 50 میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، محمد رشیدی امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه کاشی بیستون و کارخانه کنسروسازی زمزم گفت: این واحدها یکی از واحدهای آنلاین ما هستند که در حال حاضر با ظرفیت کامل در حال فعالیت هستند و جزو واحدهای موفق هستند. ” .

یکی از اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: تولید کاشی بیستون 100 درصد خصوصی است و به تازگی فاز دیگری را در شهرک صنعتی زاگرس ایجاد کرده اند که چندین خط دیگر به تولید اضافه می کند.

وی خاطرنشان کرد: این واحدها از نظر تولید مشکلی ندارند اما صادرات آنها به صورت نیم ارزی انجام می شود که این امر باعث کاهش سود آنها می شود و تولیدکنندگان متضرر می شوند بنابراین وزارت صمت باید با این موضوع برخورد جدی کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: اداره کنسرو استان کرمانشاه که با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان تامین می شد، امروز 50 میلیون دلار پس انداز ارزی برای کشور ایجاد کرد.

وی گفت: نکته حائز اهمیت این است که مهندسان آلمانی به دلیل تحریم ها و جنگ اقتصادی که به طور جدی با آن دست به گریبان هستیم برای نصب و مونتاژ دستگاه هایی که خریداری کرده اند حاضر نشدند اما جوانان ما با قدرت موفق به نصب این دستگاه ها شده اند. “راه اندازی، که البته به خودی خود صرفه جویی می کند.

رشیدی افزود: حضور جوانان در عرصه حاکمیت، صنعت و اقتصاد می تواند کشور را نجات دهد و این موضوعی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.

وی ادامه داد: البته مشکل این کارخانه مشکل سرمایه در گردش و تامین وثیقه است. به همین منظور دو ماه پیش جلسه ای با صنعت و معدن داشتیم و آنها برای حمایت از سرمایه در گردش اعلام آمادگی کردند و امیدواریم با تامین امنیت بنیاد اسیست، این واحد با ظرفیت بالا فعالیت کند.

رشیدی گفت: این واحد ظرفیت کارخانه نوشابه زمزم کرمانشاه را تامین می کند و در بحث کنسرو ۴۰ درصد ظرفیت کشور را بر عهده دارد.

یکی از اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر در حال واردات درب کنسرو هستیم و امیدوارم زنجیره تکمیلی که ساخت کنسرو در کرمانشاه است راه اندازی شود اما بانک برای Who intends اعلام آمادگی کرده است. سرمایه گذاری در این راستا برای پرداخت تسهیلات.

رشیدی افزود: بحمدالله امروز تمام کارهای فنی، مهندسی و تعمیرات این کارخانه توسط جوانان انجام می شود و نه نیازی به شرکت های فروشنده این دستگاه ها داریم و نه به خدمات آنها نیاز داریم.

وی همچنین از حمایت آقای فتاح در راه اندازی این واحد و اعتماد ایشان به جوانان و مردم کرمانشاه صمیمانه تقدیر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید