صرفه جویی سالانه ۱۳۰ میلیون لیتر سوخت با افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان

طولانی‌ترین آزادراه کشور امروز به بهره‌برداری می‌رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بهره‌برداری از آزادراه اصفهان _ شیراز کاهش ۷۰ درصدی تصادفات جاده‌ای و صرفه‌جویی چشمگیر در مصرف سوخت را به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری موج، خیر الله خادمی گفت: آزادراه اصفهان _ شیراز ، طولانی ترین آزاد راه‌ کشور  امروز به  بهره برداری می رسد. طول این آزادراه ۲۱۲ کیلومتر در شش قطعه است و به کل بزرگراه یک قطعه اضافه شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، بهره برداری این پروژه توسط بخش خصوصی بوده و پنجاه درصد این کار را دولت انجام داده است.

او می گوید: بهره‌برداری از این آزادراه به میزان  ۹ درصد  طول آزاد راه‌های کشور را افزایش می یابد یعنی طول آزادراه های ما به نزدیک سه هزار کیلومتر می‌رسد.

خادمی گفت: این پروژه  این آزاد راهی استان اصفهان را به استان دیگری وصل می‌کند و زمان سفر را نزدیک به دو ساعت کاهش می‌دهد.  کاهش مصرف سوخت در صورت افتتاح این آزاد راه ۱۳۰ میلیون لیتر در سال است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، افزود: این آزاد راه اتصال بین استان فارس و اصفهان را برقرار می‌کند و بخشی از کریدور آزادراه شمال به جنوب کشور است. این کریدور در ادامه باید به سمت جنوب رود.

خادمی گفت: این آزاد راه یک تحولی در استان‌های هرمزگان و فارس در حوزه حمل و نقلی ایجاد می‌کند. 

 معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به طور مشخص برای استان فارس این آزاد راه  بسیار  مهم است و یک مسیر میانبر جدیدی به شمار می‌رود افزود: پیش‌بینی می‌شود با افتتاح این آزادراه تصادفات این محور هفتاد درصد کاهش داشته باشد و میزان خسارت های مالی و جانی هم کاهش یابد.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید