تولید محصولات دانش بنیان به جای کار بر روی حاشیه/ صرفه جویی 800 میلیون لیتری بنزین با لاستیک سبز


ساعت: 10:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921259

قائم مقام مدیرعامل گروه صنعتی لاستیک بارز کرمان:

محمد ضیایی گفت: این گروه صنعتی آنقدر برای تولید، تولید محصولات دانش بنیان و مقرون به صرفه با فناوری های پیشرفته وقت می گذارد که فرصتی برای مقابله با فعالیت های جانبی که غفلت از موضوع تولید بیش نیست، ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد ضیایی قائم مقام مدیرعامل برز تایر کرمان در گفتگو با را آرمان با بیان اینکه گروه برز در سال 1401 حدود سیزده محصول جدید تولید کرده است، گفت: گروه برز توانسته 5 محصول خود را به عنوان محصولات دانش بنیان معرفی کند. و مجوز دانش بنیان خود را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گرفته است. در تولید این محصولات جدید یا مواد اولیه تغییر می کند و یا فرآیند تولید خاصی برای آنها در نظر گرفته می شود، بنابراین هر یک از آنها نوعی دانش فنی جدید محسوب می شود.


صرفه جویی سالانه 800 میلیون لیتر بنزین با لاستیک سبز



وی تصریح کرد: هر کدام از این محصولات دارای ویژگی های خاصی هستند; به عنوان مثال یکی از آنها محصولی است که با هدف کاهش مصرف سوخت تا حدود 5 درصد و به لاستیک سبز معروف است که اگر همه خودروها از آن استفاده کنند سالانه حدود 800 میلیون لیتر بنزین کمتر مصرف می شود. این محصول از خرداد ماه سال جاری به بهره برداری رسیده و به تولید انبوه رسیده است.

در پنج ماهه اول سال 8 محصول و در ماه های بعد از مرداد 5 محصول دیگر تولید و آماده عرضه به بازار شد که در روزهای آینده ارائه می شود. از محصولات جدید تولید شده در گروه صنعتی برزمی می توان به لاستیک لیفتراک و همچنین لاستیک SUV و SUV اشاره کرد.


13 محصول دانش بنیان حاصل 9 ماه تلاش بارز کرمان



مدیر مجموعه بارز کرمان اذعان داشت: لاستیک هواپیماهای مسافربری به دلیل تکنولوژی خاص آن به راحتی در کشور تولید نمی شود و بعضا وارد می شود. اما مرکز تحقیق و توسعه ما که بزرگترین مرکز تحقیق و توسعه لاستیک کشور با بیش از 90 نفر است، در تلاش است تا در این زمینه پاسخگوی نیازهای کشور باشد، هرچند این طرح هنوز در مراحل اولیه تحقیقات است.

محمد ضیایی قائم مقام مدیرعامل لاستیک بارز کرمان گفت: با وجود اینکه در سطح کشور موضوعاتی مطرح می شود و اعتراضات و آشوب هایی در جریان است، اما این گروه صنعتی زمان زیادی برای تولید، ساخت محصولات دانش بنیان و مقرون به صرفه دارد. بیشترین فناوری جدید در جهان است که یک فرصت وجود دارد. او کاری با عوارض جانبی ندارد که چیزی جز غفلت از موضوع تولید نیست.

وی در ادامه افزود: جامعه کارگری و تولیدی استان حتی لحظه ای به دنبال فعالیتی غیر از امور تولیدی و خدمات اجتماعی نیستند و تولید لاستیک سبز که استفاده از آن کاهش چشمگیری در مصرف سوخت را به دنبال دارد، می باشد. دلیل دیگر.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید