نماینده مجلس: قصد افزایش قیمت بنزین نداریم، اما باید بنزین وارد کنیم/مردم صرفه جویی کنند

نماینده مجلس: قصد افزایش قیمت بنزین نداریم، اما باید بنزین وارد کنیم/مردم صرفه جویی کنند

مردم متفق القول هستند که باید پس انداز کنند تا مسئولان مربوطه به مرحله ای برسند که هم تامین مالی کنند و هم دستگاه های جدید بسازند و توان داخلی و دانشی که داریم به ما امکان اصلاح سیستم حمل و نقل را بدهد.

فریدون عباسی با رد شایعه افزایش قیمت بنزین گفت: یک جریان سیاسی خاص به اخبار افزایش قیمت بنزین دامن می زند و با شایعه افزایش قیمت بنزین سعی در برهم زدن فضای بنزین دارند. جامعه وگرنه نه دولت و نه مجلس برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند بنزین قیمت ندارند.

وی افزود: در بودجه 1402 افزایش قیمت حامل های انرژی پیش بینی نشده است و اگر به دلیل افزایش قیمت باشد، دولت باید برنامه های خود را بر اساس تعرفه جدید بنویسد، چنین چیزی تصویب نمی شود، زیرا قبل از ایجاد گران شدن قیمت، دولت باید فکری به حال این موضوع بکند اگر درآمد مردم کم است، درآمد مردم باید به اندازه ای باشد که بتوانند قیمت را افزایش دهند، اگر کالاها در کشور باید به نرخ دلار تعیین شود، نظام حقوق و دستمزد نیز باید در دلار، این منطقی نیست.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس بر لزوم صرفه جویی و تولید بیشتر برای پاسخگویی به افزایش تقاضا برای بنزین تاکید کرد و گفت: باید به دنبال اصلاح سیستم خودروها در بازه زمانی 5 تا 10 ساله و دستگاه هایی باشیم که بنزین کمتری مصرف کنند. و گازوئیل جایگزین شود، البته رسیدن به این هدف نیازمند سرمایه گذاری است.

وی تصریح کرد: راه حل اصلی این است که مردم بپذیرند که باید صرفه جویی کنند تا مسئولان مربوطه به مرحله ای برسند که بتوانند بودجه و دستگاه های جدید بسازند و توان داخلی و دانشی که داریم به ما اجازه اصلاح می دهد. سیستم حمل و نقل..

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: به هر حال اگر قرار باشد قیمت حامل های انرژی پایین بماند، قاچاق از مرزها ادامه پیدا می کند و درصدی از منابع ملی ما روی سفره کشورهای همسایه قرار می گیرد که این درست نیست. باید قبول کنیم که قیمت ها باید واقعی شود و قبل از آن درآمد مردم واقعی شود.

وی تاکید کرد: در شرایطی که در تولید خودرو وجود دارد، نباید برای کاهش مصرف سوخت تلاش کرد، از سوی دیگر نمی توان رفت و آمد مردم را محدود کرد و جلوی اقتصاد را گرفت، حمل و نقل بخشی از زیرساخت های اساسی اقتصادهای کشور است. کشورها به طوری که زمانی که در مسیر پیشرفت هستیم و قصد داریم نرخ رشد اقتصادی بالایی داشته باشیم. باید به حمل و نقل توجه کنیم حالا اگر قرار است مصرف کم شود باید موتورهای کم مصرف وارد و روی خودروهای داخلی نصب شود یا در مدت زمان کوتاهی موتورهایی تولید شود که استانداردهای جهانی را داشته باشد در نتیجه ممکن است مصرف خودروهای جدید کاهش یافته باشد. اما مصرف خودروهای قدیمی فعلا بالا خواهد ماند زیرا مردم انرژی لازم برای جایگزینی خودروهای قدیمی را ندارند.

عباسی گفت: با روند فعلی مصرف و نحوه ساخت خودرو در کوتاه مدت نیازمند بهینه سازی پالایشگاه ها و افزایش تولید و واردات بنزین خارجی هستیم تا بتوانیم کسری ها را جبران کنیم.

وی یادآور شد: در صورت افزایش مصرف به همین ترتیب; تا حدودی مجبوریم وارد کنیم

دیدگاهتان را بنویسید