صرفه جویی یک میلیون مترمکعبی با طرح جداسازی آب مناطق سبز از آب شرب یزد


ساعت: 12:42
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895541

زارع یکی از اعضای شورای شهر یزد گفت: شهرداری یزد طرحی را برای جداسازی آب مناطق سبز از شبکه آب شرب تدوین کرده است که سالانه حداقل یک میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، فاطمه زارع امروز در جلسه کمیته محیط زیست شهری و خدمات شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: در شرایط بحران کم آبی فعلی شهرداری یزد طرح جداسازی آب سبزه را تهیه و تدوین کرده است. مناطقی از شبکه آب شرب که منجر به صرفه جویی می شود سالانه حداقل یک میلیون متر مکعب آب شرب مصرف می شود.

وی ادامه داد: توسعه شبکه آب و توزیع آب شرب در سطح شهری به منظور ضرورت و حساسیت موضوع تامین منابع و با توجه به محدودیت های کمی و کیفی منابع آب و همچنین لزوم تامین منابع آب آشامیدنی و بهداشتی سالم در شهر یزد، میراث جهانی. در شورای شهر و کمیته خدمات و محیط زیست شهر مطرح می شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست شهری و خدمات شورای اسلامی شهر یزد افزود: در حال حاضر تکمیل خط مرزی بلوار جمهوری اسلامی از مخزن نوار سبز دروازه قرآن تا چهارراه محمود آباد، خطوط لوله بلوار ولایت، خطوط لوله بلوار علامه محمد تقی بافقی و بهسازی شبکه آبرسانی خیابان حضرت مهدی (عج)، تهیه طرح و ارزیابی انتقال فاضلاب از مخزن کاریزلند به مخزن فیض آباد با همت انجام شد. سیما و منظر و سازمان فضای سبز شهرداری یزد.

زارع ادامه داد: مطالعات و طراحی شبکه آبیاری قاسم آباد و دانشگاه امام شهر، اجرای آزمایشی آبیاری زیرسطحی در پارک های پردیسان 1 و 2، هوشمندسازی مخازن و نقاط جمع آوری آب با تانکر؛ طرحی که در سال 1394 انجام شد. چاه های هفتم تیر، غدیر و آزادشهر و احداث مخازن بتنی ذخیره آب در این شهرستان در 4 سال گذشته و امسال به منظور صرفه جویی در مصرف آب و کاهش مصرف آب از دیگر اقداماتی است که در جهت اشتراک آب در مناطق سبز از محل شرب انجام شده است. شبکه آب

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید