حکم فوت مهسا امینی توسط پزشکی قانونی صادر شد/ علت فوت ناشی از ضربه مغزی یا سایر اعضا نبود


ساعت: 14:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901683

در خصوص علت فوت مرحومه مهسا امینی اطلاعیه ای از سوی سازمان پزشکی قانونی صادر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در خصوص علت فوت مرحومه مهسا امینی اطلاعیه ای از سوی سازمان پزشکی قانونی صادر شد.

در این اطلاعیه آمده است: شرح مختصری از گزارش علت فوت مرحومه مهسا امینی به مراجع پزشکی قانونی بر اساس سوابق بیمارستانی جراحی مغز کرانیوفارنژیوما در بیمارستان میلاد در سال 1385، پرونده پزشکی بیمارستان کسری زمان منتهی به فوت، شرح ظاهر جسد و کالبد شکافی، نتایج معاینات سم شناسی و پاتولوژی، تحقیقات قضایی و کمیسیون های تخصصی تخصصی و فوق تخصصی متعدد به شرح زیر تشکیل و اعلام شده است:

پس از جراحی تومور مغزی کرانیوفارنژیوم در سن 8 سالگی، فرد متوفی در محور مهم هیپوتالاموس-هیپوفیز و غدد تحت کنترل آن (از جمله آدرنال و تیروئید) اختلال داشت. به دلیل این بیماری زمینه ای، متوفی با داروهای هیدروکورتیزون، لووتیروکسین و دسموپرسین درمان شد.

در تاریخ 22/06/1301 ساعت 19:56 ناگهان از هوش رفت و متعاقباً به زمین افتاد که متوفی به علت بیماری زمینه ای توانایی لازم برای جبران و سازگاری با شرایط را نداشت.بیمار مذکور دچار عارضه قلبی شده بود. اختلال ریتم و افت فشار خون و متعاقب آن کاهش سطح هوشیاری به دلیل بی نتیجه بودن احیای قلبی تنفسی در اولین دقایق حساس، پشتیبانی تنفسی انجام شده توسط تیم اورژانس جواب نداد و علیرغم انتقال وی به بیمارستان و تلاش کادر درمانی بیمار در تاریخ 25/06/1301 در بیمارستان کساری بر اثر نارسایی چند عضوی (MOF) ناشی از هیپوکسی مغزی فوت کرد.

لازم به ذکر است با مراجعه به مدارک پزشکی بیمارستان، معاینه سی تی اسکن مغز و ریه، نتیجه معاینه فیزیکی جسد و کالبد شکافی، معاینات پاتولوژیک، فوت مذکور بر اثر اصابت ضربه به سر نبوده است. یا اندام های حیاتی و عناصر بدن.

دیدگاهتان را بنویسید