زمان اعلام علت فوت مهسا امینی تعیین شد

زمان اعلام علت فوت مهسا امینی تعیین شد

روز جدید جلسه غیرعلنی مجلس امروز – یکشنبه – به ریاست محمدبکر کلیباف رئیس مجلس با حضور وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی با موضوع بررسی حوادث اخیر در کشور آغاز شد و همچنان ادامه دارد. .

نماینده مردم همدان در شورای اسلامی درباره جزئیات این جلسه گفت: سردار اشتری و وزیر کشور گزارشی از علل اغتشاشات و اقدامات نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و برنامه های پیش رو امروز ارائه کردند. ملاقات.

محمدحسین فلاحی افزود: همچنین گزارشی مبنی بر فوت خانم امینی به نمایندگان ارائه شد که بر اساس آن پزشکی قانونی هرگونه اتهام ضرب و جرح را به طور کامل تکذیب کرد و هیچ گونه تعرض به سر و بدن متوفی را تایید نکرد. بنابراین هرگونه ادعایی در این زمینه مردود است.

فلاحی تصریح کرد: تحقیقات قضایی در خصوص داروهای مصرفی خانم مهسا امینی همچنان ادامه دارد و نتیجه نهایی ارائه نشده و قرار است تا 10 روز آینده گزارش این موضوع منتشر شود.

وی توضیح داد: بر اساس گزارش فرمانده فراژ، نیروی انتظامی به وظیفه قانونی خود در حفاظت از خانم امینی از بدو ورود به نیروی انتظامی تا زمان وقوع حادثه و پس از آن عمل کرده است.

یکی از اعضای فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس گزارش وزیر کشور و فرمانده فرج، اغتشاشات اخیر کاملا برنامه ریزی شده بود، گفت: فوت خانم امینی بهانه ای برای این اغتشاشات شد. بر اساس گزارش سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) قبل از اغتشاشات اخیر، گروهک های منافقین و کومله اعلام کردند که برای عملیات مشترک در ایران آماده هستند و به همین دلیل تعدادی از این عوامل وارد کشور شده و برای ورود به این کشور آشوب زدند. کشوری که با عملیات سپاه پاسداران شکست خورد.

وی تصریح کرد: نیروهای گروهک تروریستی کومله و منافکین برای ایجاد اغتشاش و آشوب آموزش های لازم را دیده بودند و برای اجرای سناریوی ترور برنامه ریزی دقیقی داشتند.

فلاحی خاطرنشان کرد: برخی از جوانان تحت نفوذ اینستاگرام و فضای مجازی دست به آشوب زده اند، رژیم صهیونیستی و آمریکا نیز از این اغتشاشات حمایت کرده و حتی اعلام کرده اند که آماده پناهندگی به شورشیان هستند.

وی گفت: بر اساس گزارش فرماندهی فرج، اغتشاشات کنترل شده است، تجمعات پراکنده در حدی نیست که دوباره در کشور آشوب ایجاد کند. اینها اقلیت هایی هستند که از نظر نیروهای امنیتی مهم نیستند.

درخواست نمایندگان سیستان و بلوچستان از وزیر کشور

معین الدین سعیدی نماینده مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در شورای اسلامی نیز جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس در خصوص ناآرامی های اخیر را روایت کرد.

نماینده مردم چابهار در مجلس با بیان اینکه مهمانان این جلسه در خصوص وضعیت امنیتی کشور و نحوه کنترل اغتشاشات توضیحاتی ارائه کردند، افزود: محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و وحید جلال زاده رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس توصيه هايي را در خصوص حوادث اخير بيان كرد و سپس پنج نماينده به قيد قرعه به بيان نظرات خود در اين زمينه پرداختند.

سعیدی درباره وضعیت استان سیستان و بلوچستان پس از حادثه تروریستی روز جمعه 17 مهرماه در زاهدان گفت: دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی در تلاش هستند تا دامنه مشکل را مدیریت کنند.

وی خاطرنشان کرد: به زودی کمیته ای از مجلس برای تهیه گزارش از این حادثه تروریستی به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده و به مجلس ارائه خواهد کرد.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: نمایندگان سیستان و بلوچستان از وزیر کشور خواسته اند تا امروز در جلسه غیرعلنی گزارش ویژه ای از مسائل امنیتی این استان ارائه کند.

دیدگاهتان را بنویسید