پرونده مهسا امینی را بررسی نمی کنیم/ تمامی دوربین های عمومی و خصوصی در مکان های قاچاق بررسی می شود.

پرونده مهسا امینی را بررسی نمی کنیم/ تمامی دوربین های عمومی و خصوصی در مکان های قاچاق بررسی می شود.

روز جدید رئیس قوه قضاییه بر پیگیری جدی همه ابعاد پرونده درگذشت مرحوم مهسا امینی تاکید کرد.

حجت الاسلام محسنی آژی امروز دوشنبه (28 شهریور) طی سخنانی در جلسه شورای عالی قضایی ضمن تبیین فلسفه پیاده روی اربعین و توجه و علاقه اهل فطرت به وجود مقدس امام حسین (ع) توسط مردم و مسئولان عراقی و ایرانی به دلیل تلاش. وی با قدردانی از برگزاری هرچه باشکوه مراسم اربعین تصریح کرد: طبق آمار رسمی بیش از 21 میلیون نفر از کشورهای مختلف در مدت زمان نسبتاً کوتاهی وارد کربلا شدند و استقبال از این خیل عظیم برای عراقی ها واقعا مایه عزت بود. تلاش شد تا امنیت این جامعه معنوی باشکوه که جای قدردانی دارد، آماده و تضمین شود.

رئیس قوه قضائیه همچنین به ارزش معنوی بازماندگان زیارت اربعین که در روز اربعین به صورت خانوادگی در سراسر کشور به بقاع متبرکه راهپیمایی و پیاده روی کردند، اشاره کرد و زیارت مناسکی را مقوله ای بسیار مهم و مبارک خواند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: نباید فراموش کرد که در 4 دهه گذشته مستکبران، ظالمان و دشمنان جبهه حق تلاش کردند تا نظام اسلامی ما را نابود کنند. مردم ما برای حفظ این نظام و تحقق ارزش های الهی و انسانی فداکاری ها و فداکاری هایی کردند. گذشت زمان نباید باعث شود که از این مقوله بسیار مهم غافل شویم و همواره در پاسداری از خون های ریخته شده برای حفظ نظام و ارزش های اسلامی کوشا باشیم.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: تنها نیروی انتظامی ما در راه مبارزه با اشرار، جریان های ضد انقلاب و مافیای مواد مخدر، خدمت به نظام و حفظ امنیت مردم و کشور بیش از 13 هزار شهید تقدیم کرده است. در سال 1400 بیش از 52 نفر و در سال 1401 که نیمی از آن را پشت سر گذاشتیم، بیش از 35 نفر و نیروی انتظامی در راه تامین امنیت مردم و کشور جان خود را از دست دادند و هستند. شهدای انقلاب و اسلام وصل هستند

رئیس قوه قضائیه همچنین فرا رسیدن ایام رحلت پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت طایفه بزرگ آن حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و امام رضا (ع) را تسلیت گفت.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای در قسمت بعدی جلسه امروز با اشاره به موضوع فوت مرحومه (مهسا) امینی دختر 22 ساله گفت: تحقیقات در خصوص چگونگی این حادثه ادامه دارد. اتفاق افتاد و گفت: همدردی بسیار همه جانبه و دلسوزانه برای خانواده این مرحوم در کشورمان از سوی مردم و مسئولان ایجاد شد که بسیار قابل قبول بود و این مقوله برخاسته از روحیه نوع دوستی و آموزه های دینی بود.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با تاکید بر پیگیری جدی موضوع مذکور از سوی قوه قضائیه تصریح کرد: قوه قضائیه موضوع درگذشت مرحوم امینی را با دقت و موشکافی پیگیری خواهد کرد و این موضوع در دستور کار قرار دارد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به دستور وی به رئیس سازمان پزشکی قانونی برای رسیدگی به مرگ مهسا امینی گفت: در تماسی که با رئیس سازمان پزشکی قانونی داشتم تاکید کردم که در حال بررسی دقیق مرگ مرحوم امینی هستند. و با وسواس ; در این راستا اقدامات اولیه پزشکی قانونی انجام شده است. نمونه های لازم برداشت و به آزمایشگاه ارسال شد. باید منتظر نتیجه تحقیقات دقیق و تخصصی باشیم.

رئیس قوه قضائیه همچنین به بررسی سایر جهات فنی پرونده فوق اشاره کرد و گفت: به قوه قضائیه دستور داده‌ام تحقیقات کاملی در خصوص موضوع فوت مرحوم امینی از قسمت و محل انتقال وی انجام شود. دوربین های عمومی و خصوصی نیز باید به دقت بررسی شوند در این مورد ما در نظر نخواهیم گرفت.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور به وزیر کشور برای پیگیری درگذشت مرحوم امینی، گفت: به دادستان تهران دستور داده‌ام تا تحقیقات و بررسی‌های وزارت کشور در خصوص موضوع مذکور را بررسی کند.

قاضی القدات تصریح کرد: یکی از مکررهای جمهوری اسلامی ایران است که اگر حادثه ای رخ دهد نادیده گرفته نمی شود و با دقت به مشکل رسیدگی می شود و فرقی نمی کند که حادثه مربوط به کدام ارگان باشد. همچنین طی هفته های گذشته در یکی از استان های کشور به دلیل عدم دخالت اولیای دم – علیرغم تلاش های صورت گرفته از سوی خیرین، حکم قانونی محکومان نیروی انتظامی به اجرا درآمد. .

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای به خانواده مرحوم امینی اطمینان داده است که موضوع فوت دخترشان پس از دریافت نتایج آزمایشگاهی با دقت و سریع پیگیری خواهد شد و نتیجه بررسی ها و بررسی ها بدون هیچ ملاحظه ای اعلام خواهد شد. .

در این راستا قاضی بار دیگر از رئیس کل دادگستری استان تهران، دادستان تهران، پزشکی قانونی و سایر نهادهای ذیربط درخواست کرد تا تحقیقات و تحقیقات همه جانبه، کامل و همه جانبه در خصوص مرگ مرحوم امینی را با حداکثر توان انجام دهند. بر اساس نتیجه تحقیقات هر چه که باشد طبق قانون اقدام خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به دروغ و سوء تفاهم دشمنان در پرونده اخیر، این موضع دشمنان را طبیعی و زاییده دشمنی آنها با نظام و نظام دانست و تصریح کرد: مسئولیت دشمنان بر عهده دشمنان است. واضح است، اما در این مورد نیز افرادی ظاهر شدند که اخیراً در امتحان غفلت کرده و مردود شده بودند. نظام و افسران قوای مختلف آن با جدیت و قوت وارد مشکل شده و پیگیر هستند. بنابراین جایی برای سهل انگاری، اقدامات تحریک آمیز، انتشار مطالب نادرست و انجام اقداماتی که ممکن است جنبه مجرمانه داشته باشد، باقی نمی ماند.

دیدگاهتان را بنویسید