نصب دوربین های جدید بزرگراه / سد معبر تخلف رانندگان مسدود شده توسط دوربین

ساعت: 12:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800621

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از نصب دوربین های جدید برای برخورد با تخلفات وسایل نقلیه در خروجی بزرگراه ها خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در ساعات شلوغی ترافیک، برخی از بزرگراه‌ها با حجم ترافیک بیشتری نسبت به سایر نقاط مسیر مواجه هستند و به همین دلیل لازم است برای خروج از بزرگراه و ورود به خیابان، طبق قوانین جاده متصل به همان خروجی حرکت کرد. خط بعدی . این در حالی است که برخی از رانندگان علیرغم لزوم رعایت این موضوع، اقدام به تغییر باند سوم و چهارم می کنند که علاوه بر ایجاد ترافیک بیشتر در کل مسیر و تضییع حقوق سایر رانندگان قانونی، امکان تغییر مسیر نیز وجود دارد. تصادفات نیز در حال افزایش است. گاهی اوقات در ساعات خلوت جاده، تغییر مسیر ناگهانی برخی از رانندگان به سمت خروجی بزرگراه ها، احتمال تصادفات را افزایش می دهد. در همین راستا سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور – جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران – از نصب دوربین های جدید برای برخورد با این تخلف خبر داد.

موسوی پور درباره نصب این دوربین ها که به اختصار دوربین ها نیز معروف هستند، گفت: در این راستا با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هماهنگی شده و بر این اساس تعدادی دوربین در بزرگراه های کاهش یافته نصب می شود. طی چند روز آینده

وی همچنین با اشاره به اینکه این دوربین ها در چه مناطقی نصب می شود، تصریح کرد: این مشکل را بررسی کردیم و تصمیم گرفتیم در فاز اول این دوربین ها را در مکان هایی با تردد بالا هم در صبح و هم بعد از ظهر نصب کنیم و حجم ترافیک زیاد است. بودن. این مناطق شناسایی شده و در روزهای آینده دوربین نصب خواهد شد.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: اقدامات برخی از رانندگان در بزرگراه آشکارا ناقض حقوق رانندگان منضبط و قانونی است. گفت: نزدیک در خروجی، به اصطلاح جاده را انتخاب کرده و وارد خروجی ردیف سوم و چهارم شوید. این هم غیرقانونی است و هم بسیار خطرناک.

موسوی پور در پایان اظهار داشت: این دسته از رانندگان با این دوربین ها جریمه می شوند; البته علاوه بر دوربین، ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی را نیز می توان بابت این گونه تخلفات جریمه کرد.

بر اساس این گزارش، جریمه این تخلف به ازای هر تخلف 52 هزار تن است که باید توسط متخلف پرداخت شود.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید