آموزش و پرورش درک درستی از نیازهای صنعت یزد ندارد/ فرهنگ سر سفره نشینی را در یزد آموخته است.

ساعت: 13:47
تاریخ انتشار: 1300/09/22
کد خبر: 1791796

این مدرس دانشگاه گفت: آموزش استان و فرهنگ خانواده های یزدی دلیل تربیت نیروهایی است که هیچ دردی از صنعت دوا نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی محمودی در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه استان یزد دارای بالاترین سرانه تحصیلی در کشور است، گفت: نمی تواند نیازها و دردهای صنعت استان را دوا کند.

تمایل فارغ التحصیلان رایدینگ به کار پشت میز

وی ادامه داد: نیروهای جوان استان یزد به دلیل صلاحیت و عدم مهارت، مهارت، توانایی و تمایل به کار در صنایع مستقر در استان یزد را ندارند و به همین دلیل صنایع استان یزد مجبور هستند نیروی کار خود را از سایر استان ها تامین کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه استان یزد بخشی از نرخ بیکاری استان های همجوار را به خود اختصاص داده است، گفت: بخشی از معضل بیکاری در استان به دلیل توسعه و رشد برخی از صنایع در استان یزد است که در راستای آموزش های لازم است. نیرو در هیچ استانی نیاز به دیپلم زیاد دارد و نیازی ندارد.

bc399e7c 58b9 47ca 9249 2095df5e6b81 خبر خاکستری

سمت عرضه و تقاضای بازار کار در یزد با یکدیگر تناسبی ندارد

محمودی با بیان اینکه در اقتصاد به هر مکانی که مبادله و عرضه و تقاضا وجود داشته باشد، بازار می گویند: در بازار کار استان یزد هم عرضه و هم تقاضا مشکل دارند چرا که کشور تقاضا در آن صنایع است. در استان، صنایعی مانند نساجی، کاشی، سرامیک و فولاد وجود دارند که نیاز به توان علمی چندانی ندارند و برخلاف تقاضا، عرضه از سوی جامعه، خانواده و آموزش متناسب با تقاضا نیست و نیروهای آموزش دیده ای دارند که ممکن است پاسخگوی تقاضا نباشند. بنابراین شاهد افزایش تعداد فارغ التحصیلان بیکار در یزد هستیم.

5f1f81a5 0328 4e83 9d0a fcfe611b05a4 خبر خاکستری

جوانان ایزدی باید بر فعالیت های تولیدی تمرکز کنند

وی ادامه داد: توان اقتصادی هر منطقه، شهر و کشور به تولید آن بستگی دارد و در این شرایط که عرضه و تقاضای بازار کار در یزد با مشکل مواجه است، بهترین اقدامی که جوانان می توانند برای توسعه و پیشرفت خود انجام دهند. منطقه آن باید در مسیر درست حرکت کند.

این مدرس دانشگاه گفت: به عنوان یک اقتصاددان و مدرس دانشگاه به جوانان یزدی توصیه می کنم به جای فعالیت هایی مانند دلالی و استخراج رمز ارز و غیره که هیچ تضمینی برای موفقیت ندارند و دوای هر دردی از جامعه و حتی خود انسان هستند. تولید در توسعه و آبادانی کشورشان نقش داشته باشند.

045c9ba4 9cb5 48c3 94dc b1333eb52d87 خبر خاکستری

حرکت جوانان به سمت تولید، رمز عبور از مشکلات در کشور است

محمود با بیان اینکه همه ایرانیان اعم از پیر و جوان، زن و مرد سوار بر کشتی هستند و عبور این کشتی از طوفان موجب موفقیت همه مسافران می شود گفت: همه مردم به ویژه جوانان باید به سمت فعالیت های تولیدی حرکت کنند. «بروید، زیرا تردد در جاده‌های غیرمولد وضعیت کنونی کشور را بدتر می‌کند و دردی از جامعه و خانواده‌ها کم نمی‌کند.

به مدارس آموزش دهید تا به دانش آموزان آموزش دهند

وی درباره چگونگی سوق دادن جوانان به سمت فعالیت های تولیدی گفت: یک جوان حداقل 12 سال در خانه دوم خود که مدرسه است رشد می کند و آموزش می بیند و باید در این 12 سال زمینه آینده کاری او این باشد. «مهارت های ارائه شده توسط مدرسه و مهارت های لازم از مدرسه به این دانش آموز منتقل شده است، اما آیا الان اینطور است؟

محمود ادامه داد: نقش مشاوران تحصیلی و خانواده ها باید این باشد که دانش آموز را به سمت مهارت ها و استعدادهای خود هدایت کنند، اما به دلیل فشار سیستم آموزشی و خانواده ها، دانش آموز احساس می کند تنها راه موفقیت، انتخاب حوزه ای است که تحت فشار دیگران است. و رشته های ریاضی.

ba452c4b 3413 40d8 8c67 0c4c54338d96 خبر خاکستری

دانش آموزان سوارکاری با کارآفرینی آشنا می شوند

این معلم با تاکید بر اینکه فرهنگ کارآفرینی باید در مدارس نهادینه شود، گفت: مدارس و خانواده ها باید تلاش کنند تا استعدادهای کودکان این مرز و بوم را که از مهم ترین و ارزشمندترین سرمایه های این کشور هستند شناسایی و آنها را شناسایی کنند. به استعدادهایشان

وی در ادامه این گفتگو با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه آموزش و پرورش باید پرورش و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی تلاش می کنند برخی از عناوینی را که استان طی سالیان متمادی کسب کرده از دست ندهد. در صورتی که این رتبه بندی ها کمترین سود ممکن را برای استان داشته باشد.

be52afa2 34f7 4639 8659 6e2b7a16e967 خبر خاکستری

دانش آموز تحصیل کرده سیستم آموزشی را تغییر خواهد داد

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: اگر نظام آموزشی و خانواده ها بتوانند فشار وارده بر خانواده را کم کنند و عاملی برای شکوفایی استعداد دانش آموز باشند، مطمئن باشید چنین دانشجوی فرهیخته ای مطالب مورد نیاز استاد را فرا گرفته است. نظام آموزشی و دانشگاهی که نیازشان را فراهم کند، اما اگر فقط با فشار دیگران در مسیری حرکت کرده باشد، این جوان به هیچ وجه دردی از جامعه دوا نخواهد کرد و در آینده آماده انجام کارهای خاصی خواهد بود. .

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید