تمرین‌کنندگان درک درستی از مشکلات کشور و منطقه در مواجهه با اقدامات تکفیرها ندارند.


ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1820827

حجت الاسلام میرزایی گفت: کسانی که در برابر اقدامات تکفیری ها و داعش نرم هستند، درک درستی از مشکلات کشور و منطقه ندارند و معتقدند همه چیز با گفت وگو و مذاکره حل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علی اکبر میرزایی معاون استاندار هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز ؛ شهادت جهادگران حرم رضوی را تسلیت گفت و گفت: حسین (ع) محشور شوید.
کارشناس سیاسی هرمزگان گفت: یکی از معضلات جامعه ما در ایام شهادت مدافعان و جهادگران حرم که به نوعی مورد هدف و حمله قرار می گیرند و جانباز یا شهید می شوند، گروهی است که نام خود را به نام ت.ن. آنها در اساس این تحرکات تردید دارند و می گویند باید با داعش مذاکره کرد.


کسانی که نسبت به اقدامات تکفیرها چشم پوشی می کنند، درک درستی از مشکلات کشور و منطقه ندارند.

میرزایی با اشاره به اینکه این افراد درک درستی از وضعیت شهادت، جهاد و دفاع ندارند، گفت: زمانی که فردی درک درستی از مشکلات نداشته باشد به این صحبت ها روی می آورد. بحث حفظ حرم، حفاظت از کشور خارجی نیست، حفاظت از کشور خودمان است. به تعبیر مقام معظم رهبری: اگر در سوریه با داعش نجنگیم باید برای جنگ به کرمانشاه بیاییم. پس چه کسی مسئول است؟ کسانی که می گویند چرا جهادگر را به سوریه و عراق می فرستید، می گویند کشور ما آنقدر ضعیف است که مورد حمله قرار گرفته است.

وی افزود: کسانی که نسبت به اقدامات و اقدامات داعش نرم هستند، درک درستی از مشکلات کشور و منطقه ندارند و معتقدند همه چیز با گفتگو و مذاکره حل می شود.


در برخی موارد دیپلماسی نمی تواند مشکلات را حل کند
کارشناس مسائل سیاسی در هرمزگان با تاکید بر اینکه در برخی موارد مشکلات از راه دیپلماسی حل نمی شود، گفت: مذاکره با داعش، آمریکا، استکبار، صهیونیسم جواب نمی دهد؛ اما در هر صورت با آمریکا و گروه های تروریستی مذاکره می شود. هشت سال مذاکره منجر به گرانی های سرسام آور در حوزه های مختلف از جمله مسکن، مواد اولیه غذایی، محصولات کشاورزی و که که برنامه گفتمانی دولت قبل بود، شده است.
میرزایی گفت: گروهی در حال نفوذ هستند و این نفوذ مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. این نفوذ باعث از دست دادن دانشمندان و جهادگران هسته ای کشور ما شده است، همچنین باعث از بین رفتن ظرفیت های زیادی برای کشور ما شده است و عده ای چنان جمهوری اسلامی درست می کنند که مغزشان را به کار می اندازد.


جهاد یعنی هر حرکتی که دشمن را عصبانی کند و او را به عقب براند
وی ادامه داد: کسانی که در مقابل اقدامات تکفیری ها و داعش نرم و پشتیبان هستند، هر کاری را که انجام می دهند درست و دیگران را باطل می دانند. انجام به نام روشنگری شایسته شمرده می شود.
استاد دانشگاه هرمزگان با اشاره به اینکه در جامعه امروز وظیفه ماست که راه ولی فقیه (مدظله العالی) را از طریق جهاد روشن کنیم، گفت: جهاد یعنی هر حرکتی که علیه دشمن انجام شود و دشمن را عصبانی و به عقب و جلو کند. تبیین یعنی استفاده از ظرفیت و منطق اسلام و انقلاب برای محدود کردن این افکار.


تبیین با کار شبانه روزی، مطالبات درست، با حرکت انقلابی انجام می شود
میرزایی افزود: تبیین با تلاش شبانه روزی، مطالبه گری درست، حرکت های انقلابی و تعیین نیروهای انقلابی است. امروز باید از نیروهای انقلابی برای تبیین وظایف خود استفاده کنیم، تا هشت سال تفکری که شکل می گیرد و برای کشور ما مشکل ایجاد می کند که مقام معظم رهبری از آن تعبیر به عبرت می کنند. دولت قبل درس عبرت بود و واقعا درس هایی برای ما بود که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.


جریان دوگانه کاذب در عرصه و دیپلماسی فریب است
وی گفت: جریان دوگانه دروغین در عرصه و دیپلماسی تقلب است. این یک فریب است که باعث می شود کشورهایی که به غرب آمده اند خلع سلاح شوند و سپس به آنها حمله کنند. امروزه بحث توسعه نظامی یکی از ضروری ترین کارهایی است که باید انجام دهیم.
معاون استاندار هرمزگان گفت: هر چقدر هم برای دانش و تجهیزات نظامی خود تلاش کنیم، در همه زمینه های موشکی و پهپادی کم کاری کرده ایم. چگونه غربی ها و آمریکایی ها تجهیزات و سلاح های تجاوز جمعی خود را تجدید می کنند اما برای کشور ما که برای دفاع و پیشگیری می سازد اشتباه است.
میرزایی گفت: باید به کسانی که خود را روشن فکر می دانند گفت چرا از عرصه دیپلماسی برای آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و آلمان استفاده نمی شود. چقدر از دیپلماسی استفاده می کنند؟ این خائنان در یمن، عراق و سوریه از دیپلماسی استفاده می کنند.
وی با تاکید بر اینکه عرصه و دیپلماسی یک انحراف است، گفت: باید بر اساس اصول و قواعد اصیلی که داریم عمل کنیم نه چیز دیگر.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید