بررسی حقوق منطقه ای در جلسات کمیته حقوق و دستمزد شورای عالی کار؛ امکان اجرا در سال 1402 / تعیین تعداد سبد معیشت کارگران در جلسه هفته آینده

ساعت: 15:19
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796822

رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار از بررسی دستمزد در منطقه در جلسات این کمیته خبر داد و گفت: در جلسه هفته آینده وزارت اقتصاد باید فرمول محاسبه حداقل سبد روزانه یک خانوار کارگری را ارائه کند. .

فرامرز توفیکی رئیس کمیته حقوق و دستمزد و نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ; وی در خصوص آخرین موضوعات مطرح شده در سه جلسه اخیر کمیسیون دستیابی به رقم معیشت کارگران گفت: جلساتی که تاکنون برگزار شده عمدتاً مربوط به مطالعات پژوهشی صندوق تامین اجتماعی در موضوع دستمزد منطقه ای است.

وی گفت: از سال گذشته وظیفه پرداخت طرح حقوق منطقه ای به موسسه عالی تامین اجتماعی محول شده است.

وزارت اقتصاد فرمول را ارائه می دهد

نماینده کارگران در شورای عالی کار ادامه داد: در جلسه آتی کمیته دستمزد، نماینده وزارت اقتصاد و دارایی فرمول پیشنهادی برای تعیین حداقل دستمزد کارگران را ارائه خواهد کرد تا نظرات سایر شرکای اجتماعی در مورد آن بررسی شود. چگونه می توان از این فرمول برای تصمیم گیری در مورد میزان حمایت خانواده کارگر استفاده کرد.

تعیین موضوع حقوق معقول در جلسه بعدی کمیته دستمزد

توفیقی از برگزاری چهارمین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار در 20 آذرماه امسال خبر داد و گفت: در جلسه آینده نتایج این سه جلسه اخیر بررسی می شود. اولویت در حال حاضر تکمیل پرداخت دستمزد منطقه ای است.

وی تاکید کرد: البته طبق گفته نمایندگان کارگری، پرداخت حقوق مناطق تا پایان سال به دلیل زیرساخت ها، امکانات و سازه ها امکان پذیر نیست، مگر اینکه نقشه راه تهیه شود تا بتوانیم در راستای اجرای آن گام برداریم. 1402. د.

اجرای حقوق در مناطق نیازمند بانک اطلاعاتی کامل است

نماینده کارگران در کمیته حقوق و دستمزد شورای عالی کار تصریح کرد: شرط تحقق هدف (پرداخت حقوق منطقه ای) برگزاری جلسات مستمر برای اجرای نقشه راه است و به تعویق نیفتادن آن به پایان سال سال آینده. k. در سال های گذشته اجرای چنین پروژه هایی به بیش از یک سال پیگیری نیاز دارد تا بتوانیم با دستیابی به بانک اطلاعاتی کامل به این مهم دست یابیم.

بررسی حمایت از کارگران

توفیقی با اشاره به حضور و روند کاری شرکای اجتماعی کارگران در جلسات شورای عالی کار و کمیته دستمزد گفت: سبد غذایی هنوز به صورت مستقیم در جلسات بررسی نشده است. شماره را نشان ندادند.

وی در پایان گفت: هر یک از نمایندگان از منظر صنفی خود به این جلسات نگاه می کنند و هنوز سیاست جدیدی برای اظهار نظر در مورد مشکل یا عدم مشکل شرکای اجتماعی در تنظیم مقررات ارائه نشده است. حداقل رقم. سبد نگهداری.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید