بررسی موضوع دستمزد منطقه ای در جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار / حمایت غیرنقدی از خانواده های کارگری در دستور کار شرکای اجتماعی

ساعت: 16:07
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786717

نمایندگان کارگران در کمیته دستمزد شورای عالی کار در جلسه این کمیسیون از طرح دستمزد منطقه ای خبر دادند و گفتند: تعیین سبد روزانه خانوار کارگری منوط به تعیین 4200 تن و لغو آن است. قیمت گذاری اجباری

فرامرز توفیکی نماینده کارگران در شورای عالی کار و عضو کمیته کارگری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از تشکیل روز گذشته اولین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار خبر داد. (دوشنبه) و گفت: این دستور کار بود که می دانستیم چگونه باید پیش برویم.

مشارکت شرکای اجتماعی / برگزاری جلسات کمیته دستمزد حداقل دو جلسه در ماه

وی ادامه داد: نکته مثبت دیگر این بود که نمایندگان وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی که در سال های گذشته تنها در جلسات پایانی حضور داشتند، امسال از همان جلسه اول حضور پررنگ و شفاف داشتند که باعث شد. ما خوشحالیم.”

این نماینده کارگران با بیان اینکه در این جلسه مصوب شد جلسات کمیته دستمزد حداقل دو بار در ماه برگزار شود، افزود: کار آغاز شده است.

منتظر تنظیم 4200 جلد و حذف قیمت هستیم

توفیقی در خصوص تعیین تکلیف نفقه خانواده کارگری گفت: با توجه به زمان باقی مانده تا پایان سال و احتمال افزایش تورم و همچنین عدم شفافیت رویکردهای دولت برای تخصیص 4200 تنی و آزادسازی قیمت گذاری، ورود به بعد حمایت نقدی از کار امکان پذیر نشد. خانواده ها و وسایل غیر پولی امرار معاش مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: تا زمانی که در هر دو موضوع 4200 تومانی و لغو قیمت گذاری دستوری تکلیف مشخص نشده باشد، درج مبلغ پولی سبد معیشت کارگران از نظر ما اشتباه است. علیرغم بحث های فراوان در این راستا، در جلسه بعدی مقرر شد پیشنهادات سه طرف در مذاکرات برای تقویت و حمایت مالی در معیشت خانواده کارگری، امکان یا عدم امکان بحث و بررسی و بررسی صلاحیت و مقبولیت تصمیمات

این نماینده کارگران با اشاره به وضعیت معیشتی خانوارهای کارگری گفت: در جلسه کمیته دستمزد مقرر شد همه اعضا با در نظر گرفتن شرایط موجود و امکانات موجود تصمیم گیری کنند که به موضوع دستمزد منطقه ای ورود کنند یا نه. مدل فعلی در پرداخت. اما درخواست شد نتیجه بررسی ها در جلسه بعدی با حضور نماینده بیمه ارائه شود.

نفس صندوق های بیمه به حساب می آید

توفیقی در پاسخ به نقش بیمه در معیشت خانوارهای کارگری گفت: کاهش مولفه ها گفت: سبد معیشت کارگران بی نقد را به طور موثر ترمیم کنید.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که نمایندگان کارگران و سایر شرکای اجتماعی تمام تلاش خود را بکار گیرند تا نتایج این جلسات را به صورت ملموس به توده های خانواده های کارگری نشان دهند و اتفاقات خوبی برای این قشر کارگر بیفتد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ کمیسیون مزد به عنوان کارگروه تخصصی شورای عالی کار همه ساله در ماه های پایانی سال با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت کار خود را برای ارزیابی هزینه معیشت (حداقل هزینه هر کارگر) آغاز می کند. خانواده) برای نیاز سه نفر و نیم خانواده کارگری این رقم قبل از پایان سال برای بررسی افزایش حقوق به شورای عالی کار ارائه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید