جلوگیری از تورم بالا مهمتر از افزایش دستمزد کارگران است/ جلسات شورای عالی کار در طول سال برگزار شود


ساعت: 16:03
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810814

چه می کند و چه نباید حقوق کارگران را افزایش دهد در گفتگو با دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان:

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان با بیان اینکه درصدد افزایش دستمزد کارگران نیستیم، بلکه می خواهیم از تورم افسارگسیخته جلوگیری کنیم، گفت: این کار را انجام می دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عسگر نیجاری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی در خصوص تعیین دستمزد کارگران در سال 1401 اظهار کرد: شورای عالی کار سازوکار و ساختار خاص خود را دارد و اعضای آن نیز مشخص هستند.

وی گفت: مشکل این است که مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته است که دستمزد کارگران در شورای عالی کار تصویب شود اما به این موضوع توجه نکرده اند بلکه ضوابط تعیین دستمزد را اعلام کرده اند. و پرداخت کنید.”

نیجری افزود: در ماده 41 قانون کار نیز آمده است که سبد معیشت خانوار بر اساس رعایت نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی به عنوان مرجع رسمی است.

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان با بیان اینکه متأسفانه تورم و گرانی به شورای عالی کار گره خورده است، گفت: این موضوع دستمزد را مطرح می کند.

وی با بیان اینکه تعیین حقوق بر اساس تعهدات شورای عالی کار انجام می شود، افزود: دیگر نباید در بوق و کرنا قرار داد چرا که این موضوع و بیان روزانه جلسات شورا باعث ایجاد حساسیت در جامعه و آماده سازی افکار عمومی می شود. «قیمت کالاها را بالا می برد.


* مجلس شورای اسلامی باید بر قانونی که تصویب کرده نظارت کند

نجاری گفت: ایراد دیگر این است که مراجع ذیربط، وزارت تعاون، نهادهای نظارتی و مجلس شورای اسلامی باید بر قانونی که تصویب کرده اند نظارت کنند. در عین حال قوانین اصولی داریم که می تواند در فروپاشی، رونق اقتصادی و توسعه صنعتی نقش داشته باشد که متاسفانه این اتفاق نمی افتد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین مجلس باید به آنچه که تصویب کرده احترام ویژه ای قائل باشد و همه را ملزم به رعایت این قانون کند اما وقتی این اتفاق نمی افتد شورای عالی کار و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز رعایت می کنند. طعم.”

نیجری افزود: نمایندگان جامعه کارگری در اعتراض و به دلیل اهمیت ندادن به جامعه کارگری به نشانه اعتراض جلسه تعیین دستمزد را در سال گذشته ترک کردند.


* نیست ما به دنبال افزایش حقوق نیستیم. باید جلوی تورم افسارگسیخته گرفته شود

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان با بیان اینکه درصدد افزایش دستمزد کارگران نیستیم، بلکه می خواهیم از تورم افسارگسیخته جلوگیری کنیم، گفت: این کار را انجام می دهیم.

وی گفت: کارگر را نیروی مولد می‌دانیم که بیشترین تأثیر را بر اقتصاد و تسریع چرخه اقتصاد دارد و آثار آن را دیده‌ایم، اما متأسفانه اهمیتی به آن داده نمی‌شود و ناشی از بی‌توجهی است. کارگران جامعه همان بی نظمی است که امروز می بینیم.»

نجاری گفت: جایی که باید قانون باشد اما وقتی به نفع دولت باشد سکوت می کنند اما جایی که با حمایت از شبه کارفرمایان که افراد خاصی هستند که ملتی را می کشند و رانت ایجاد می کنند به نوعی منتفع می شوند. و هر کس او نیز می خواهد چیزی بگوید، انواع برچسب ها به او گره خورده است.


* است اعتراض به بی عدالتی و تبعیض است

وی با اشاره به تعیین میانگین سبد معیشت یک خانوار 3.3 نفره، حدود 9 میلیون تومان، گفت: شورای عالی کار باید به همان مصوبه ای که صادر کرده است رجوع کند و حقوق کارگران برای سرمایه گذاری انرژی خود را ببیند. جوانی و سر کار با 120 ساعت اضافه کاری ماهانه حداکثر 5 میلیون تن ضرر می کند و دریافت می کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان گفت: اگر کارکنان به این موضوع منصفانه نگاه کنند طبیعتا اختلاف طبقاتی اصلاح می شود و رضایت عمومی افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه همه اقشار به کشور و میهن خود عشق می ورزند، تصریح کرد: زمانی که جامعه کارگری با رفتار متواضعانه خود را مهار کرده و سود و زیان خود را قربانی کرده است تا واقعاً آسیبی به کشور وارد نشود، در حالی که رسانه های بیگانه همواره به دنبال فرصتی برای پوشش اعتراض و کنایه هستند. این که نارضایتی زیاد است را نباید نادیده گرفت.

نجاری گفت: اعتراض وجود دارد اما اعتراض به بی عدالتی، تبعیض و بی توجهی به حقوق قانونی قشر کارگر و بازنشستگی است و اینها حداقل انتظارات است. کارگری وجود ندارد.

وی افزود: باید در بودجه سال آینده به اقشار جامعه توجه و توجه شود و بودجه لازم برای یکسان سازی حقوق و همچنین حقوق جامعه کارگری تامین شود.


* ارز 4200 تومانی به جای تخصیص به تولید باعث پولشویی می شود

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان گفت: به جای اینکه 4200 تن به دلال داده شود، پولشویی انجام می شود، در حالی که این پول باید در اقتصاد، محور شرکت های تولیدی و تولیدی باشد که این اتفاق نمی افتد و موجب فساد خواهد شد و اولی. اقشاری ​​که در این فساد آسیب می بینند، اقشار ضعیف جامعه به رهبری طبقه کارگر هستند.

وی گفت: از دولت می خواهیم به ارز 4200 تومانی و اهمیت و جایگاه افکار عمومی و جامعه کارگری که بیش از 53 درصد کشور را تشکیل می دهند و نقش کارگران در تحقق انقلاب اسلامی نگاه مسئولانه داشته باشد. و رهبری همه مناسبت ها.» می داند که این باعث تقویت نظام شده است.

نیجری با بیان اینکه کارکنان باید این ظرفیت را ببینند و نه به صورت غیرقانونی، بلکه کاملا قانونی و بر اساس قانون کار به مطالبات جامعه کارگری پاسخ دهند، خاطرنشان کرد: ما چیزی بیش از قانون و کمتر از قانون نمی خواهیم. قطعا اعتراض خواهد شد.»


* ما انتظاری جز توجه به جامعه کارگری نداریم

وی افزود: بنابراین امیدواریم این مسائل منطقی گرفته شود و جز توجه به جامعه صادق و زحمتکش طبقه کارگر هیچ توقعی از دولت انقلاب نداریم، هرچند تورم انباشته ای داریم که اتفاق افتاده است. در شکل گیری انقلاب اسلامی «به این موضوع هم توجه کنید.

نجاری گفت: متأسفانه تاکید کردند که جامعه کارگری منجر به افزایش تورم شده است. و این 10 درصد برای تمام هزینه های واحدهای تولیدی داده نمی شود که ناچیز است.

متأسفانه روی 10 درصد تمرکز می کنند اما 90 درصد را نمی بینند در حالی که دولت باید نقدینگی غیرنقدی را به درستی به بازار اقتصاد و تولید تزریق کند که منجر به ایجاد اشتغال می شود که این اتفاق نمی افتد و این نقدینگی به این امر داده می شود. پولشویی و حتی اپسیلون هیچ تاثیری بر اشتغال، تولید و اقتصاد ندارد.


* مسئولان باید نسبت به جامعه واکنش منطقی نشان دهند

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان گفت: مسئولان در اینجا نقش دارند و باید پاسخگوی افکار عمومی و خواسته های منطقی و اصولی جامعه باشند.

وی گفت: انتظار می رود شورای عالی کار مطابق اصل 41 قانون کار عمل کند و درخواست دیگری نداریم ضمن اینکه انتظار می رود تورم انباشته ای را که حداقل در دهه گذشته وجود داشته است را در هر فرصت ممکن جبران کنند. مسیر.”

نجاری خاطرنشان کرد: خانه کارگر نیز مذاکرات و رایزنی هایی را در استان و کشور انجام می دهد و زنگ های خطر را نیز اعلام و یادآوری می کند.

وی گفت: امیدواریم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ناپخته و کم تجربه نباشد و از دیدگاه ها، نظرات و مشورت های پیشکسوتان و کارشناسان برای رسیدن به نتیجه معقول، منطقی و حاشیه ای استفاده کند.

نجاری تاکید کرد: جلسات شورای عالی کار باید به طور منظم در طول سال برگزار شود و نباید در پایان سال برگزار شود، زیرا تمام اذهان و افکار عمومی به سمتی می رود که جامعه را برای افزایش جدید جهت دهی و آماده کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید