تعیین دستمزد کارگران به 26 مارس کاهش یافت / تعداد سبد معیشت مشخص می شود

تعیین دستمزد کارگران به 26 مارس کاهش یافت / تعداد سبد معیشت مشخص می شود

جلسه امشب شورای عالی کار بدون نتیجه نهایی درباره افزایش دستمزد به پایان رسید و مقرر شد جلسه بعدی شورای عالی کار روز جمعه برگزار شود.

محسن باقری رئیس کارگروه حقوق و دستمزد مرکز عالی شوراهای اسلامی کار کشور درباره جلسه امشب گفت: در جلسه امروز شورای عالی کار به جمع بندی در مورد میزان معیشت نرسیدیم. سبد و بر این اساس، میزان افزایش دستمزد کارگران.

وی افزود: بر اساس آمار و مبانی مورد توافق مقرر شد جلسه کارگروه دستمزدها پس فردا (چهارم اسفند) از سر گرفته شود تا به نتیجه مثبت برسیم.

باقری خاطرنشان کرد: در اعداد و ارقام مانند جلسات کمیسیون دستمزد به اجماع نرسیدیم و باید گفت جلسه امروز شورای عالی کار امیدوارکننده نبود. با این حال امیدواریم پس فردا به نقطه نظرات مشترکی متناسب با واقعیت های جامعه برسیم.

همچنین هادی ابویی نماینده کارگران در شورای عالی کار ضمن اشاره به اینکه مصوبه کمیته دستمزد در مورد هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران است، گفت: مصوبه این کمیته در مورد هزینه سبد معیشت خانوار کارگری است. حدود 12 میلیون و 479 هزار و 500 تومان است; این رقم از سوی نمایندگان کارگران حدود 17 میلیون و 447 هزار و 160 تومان محاسبه شد، اما رقمی که در صورتجلسه کمیسیون دستمزد آمده است 12 میلیون و 479 هزار و 500 تومان است.

ابویی گفت: مقرر شد تا قبل از تشکیل جلسه شورای عالی کار جلسه کمیسیون دستمزد برگزار شود. در خصوص اقلام موجود در سبد، میزان تورم، قیمت کالاهای ایرانی و خارجی و … تصمیم گرفته شد مجددا بررسی شود.

گفت: امشب به آخر نرسیدیم. جلسه بعدی شورای عالی کار روز جمعه پنجم اسفندماه برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید