افزایش 57 درصدی حداقل دستمزد / دستمزد پایه کارگران 1.5 میلیون تن افزایش یافت

به گزارش ایسنا، چهارمین جلسه شورای عالی کار که از ساعت 18 روز چهارشنبه با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایان و دولت آغاز شد، پس از 15 ساعت چانه زنی و مذاکرات طولانی سرانجام به توافق شرکای اجتماعی منجر شد. و اعضای شورای عالی کار. افزایش 57.4 درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال آینده.

بر این اساس حداقل دستمزد در سال 1401 از 2 میلیون و 655 هزار تن به 4 میلیون و 179 هزار تن افزایش یافت.

شورای عالی کار نیز در مورد میزان کمک هزینه مسکن و خواربار تصمیم گرفت و میزان کمک هزینه کارگران را 850 هزار تن و کمک هزینه مسکن را 650 هزار تن تعیین کرد، اما تصمیم مهم این شورا در مورد میزان این بود. سایر سطوح حقوق، که تا 38٪ بود. پیروزی

پیش از این علی حسین رئیسی فرد، معاون وزیر کار اعلام کرده بود که دستمزد کارگران در روز 21 اسفند تعیین می شود و اعضای شورای عالی کار بالاخره صبح پنجشنبه مذاکرات طولانی و فشرده ای را درباره دستمزدهای پایه و غیره انجام خواهند داد.مزدها مزایای حقوق جمع بندی شد. افزایش و حداقل دستمزد کارگران نهایی شد.

کارشناسان با اشاره به معوق بودن دستمزدها در سال‌های اخیر همواره تاکید کرده‌اند که برای حفظ قدرت خرید و بهبود وضعیت معیشتی کارگران در سال‌های سخت تحریم، رکود، فشار اقتصادی، نوسانات نرخ ارز و تاج، تصمیم‌گیری شایسته در مورد کارگران است. دستمزدها دستمزدها باید به گونه ای تنظیم شود که مخارج زندگی خانواده های کارگر را پوشش دهد.

به گزارش ایسنا، با افزایش 57.4 درصدی حداقل دستمزد کارگران از 2 میلیون و 655 هزار تن به 4 میلیون و 179 هزار تن افزایش یافته است و با احتساب مبلغ مسکن، کوپن خوراکی و حقوق اولاد به بیشتر از 6 میلیون و 200 هزار تومان افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید