اعلام حداقل دستمزد سال آینده + مستمری بگیران حداقل 5 میلیون حقوق می گیرند

اعلام حداقل دستمزد سال آینده + مستمری بگیران حداقل 5 میلیون حقوق می گیرند

روز جدید : نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: حداقل دستمزد کارکنان در سال آینده 60 درصد افزایش می یابد و حداقل دستمزد کارمندان در سال آینده پنج میلیون و 500 هزار تن و حداقل دستمزد کارگران خواهد بود. بازنشستگان پنج میلیون تن خواهد بود.

حمیدرضا حاجی بابایی روز پنجشنبه 26 بهمن ماه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه اگر خدا بخواهد با هماهنگی و همکاری مدیران و نمایندگان استان گفت: گام های اساسی در توسعه استان همدان خواهیم داشت. : روند کنونی توسعه استان همدان روند خوبی است و به دور از حاشیه باید برای رضایت مردم تلاش کرد و رضایت مردم به معنای حفظ اصل و کلیت نظام است.

وی افزود: ما هر سیاستی که استاندار باشد دنبال می کنیم. استاندار رئیس جمهور استان است و همه ما موظفیم به او کمک کنیم و هیچکس نباید در کار استاندار دخالت کند.

حاجی بابایی در ادامه بیان کرد: در انتصابات مدیران کل استان ها با نمایندگان مشورت می شود اما در نهایت با نظر استاندار انتخاب می شوند. من شخصاً هیچ توصیه یا دخالتی در این مسائل نداشتم. تاکید می کنم ما فقط در مورد پیشنهادات و رایزنی ها اظهار نظر کردیم و در انتصابات استان دخالتی نداشتیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به فضل الهی یکی از کمترین و سخت ترین بودجه هایی که در سال های اخیر دیده ایم را کنار گذاشته ایم، گفت: حداقل دستمزد کارکنان در سال آینده 60 درصد است. افزایش یافته و به ترتیب حداقل دستمزد شاغلان در سال آینده 5 میلیون و 500 هزار تن و حداقل دستمزد بازنشستگان پنج میلیون تن خواهد بود.

وی یادآور شد: کمترین رقم برای دستمزدهای پایین 60 درصد و بیشترین برای دستمزدهای بالا 10 درصد خواهد بود که در بحث بودجه افزایش می یابد.

حاجی بابایی افزود: در بودجه سال 1401 به وام های مهم بخش مسکن پرداخته شده است، چرا که بحث مسکن مهمترین موضوع کشور در بودجه سال 1401 است. بودجه 1401 یکی از امیدوارکننده ترین بودجه ها برای مردم و همچنین در حوزه تولید و اشتغال در اصناف مختلف خواهد بود.

رئیس کمیته تلفیق بودجه 1401 گفت: برای اولین بار 120 هزار میلیارد تن در اعتبارات استانی بررسی شده و برای هر استان 3 هزار میلیارد تن محاسبه می شود.

وی ادامه داد: این تبصره برای اولین بار 16 استان شد که بر اساس آن 360 هزار میلیارد تن اعتبار بین استان ها توزیع می شود. تسهیلات در زمینه ازدواج، مسکن و وام های کوچک به مردم و جوانان پرداخت می شود.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه در سال آینده حدود 13 هزار و 300 میلیارد تن برای رتبه معلم خادم اعطا شده است، ابراز امیدواری کرد: سال آینده کمتر از پنج میلیون تن حقوق دریافت نکند.

وی گفت: در سال آینده حدود 250 هزار میلیارد تن اعتبار برای خرید مواد اولیه دام اعطا شده است که گام مهم و موثری خواهد بود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مسائل فرهنگی بودجه سال آینده خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده به فرهنگ و هنر توجه زیادی شده است؛ در این راستا در بودجه سال آینده به فرهنگ و هنر توجه زیادی شده است. ۷۰۰ میلیارد تن فولاد برای ساخت ۲ سری حضرت موسی و سلمان فارسی توزیع کردیم.

وی در پایان گفت: برای اولین بار حاشیه شهرها جزو مناطق فقیرتر خواهد بود و بودجه به آنها اختصاص می یابد و امیدواریم با این اقدامات رضایت مردم جمهوری اسلامی افزایش یابد. ؛” دنیا و اگر مسئولان مار را بسازند مردم به سرعت متوجه عملکرد این آقایان می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید