وعده جدید وزیر کار برای حقوق کارگران چیست/ حداقل دستمزد کارگران چقدر است؟

وعده جدید وزیر کار برای حقوق کارگران چیست/ حداقل دستمزد کارگران چقدر است؟

روز جدید : در آستانه تعیین حداقل دستمزد کارگران در نمایشگاهی که به مناسبت دستاوردهای وزارت کار برگزار شد، از وزیر کار پرسیدیم که چقدر بر اجرای قانون کار تاکید دارد؟ آیا می توان امیدوار بود که در دوران وزارت ایشان اصل 41 قانون کار که سال ها مورد غفلت قرار گرفته است، اجرا شود؟

حجت الله عبدالملکی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در جلسه رای اعتماد مجلس، عدم اجرای قوانین بالادستی از جمله قانون کار را عامل اصلی مشکلات کشور دانست. وی در این نشست گفت: به عنوان مدیر اجرایی که چندین دهه خدمت کرده ام، معتقدم بسیاری از مشکلات کشور ناشی از عدم اجرای صحیح قانون است، بنابراین بر اجرای قانون تاکید می کنم.

حال در آستانه تعیین حداقل دستمزد کارگران در نمایشگاهی که برای ارائه دستاوردهای وزارت کار برگزار شد، از وزیر کار پرسیدیم که چقدر بر اجرای قانون کار تاکید دارد؟ آیا می توان امیدوار بود که در دوران وزارت ایشان اصل 41 سال قانون کار نادیده گرفته شود؟ آیا در تعیین حداقل دستمزد 1401 لحاظ می شود؟

حجت الله عبدالملکی در پاسخ به این پرسش ها گفت: تلاش می کنیم تا تمامی مواد قانون کار را اجرا کنیم. شورای عالی کار به طور منظم و با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایان تشکیل جلسه می دهد. ما معتقدیم هیچ یک از مواد قانون کار نباید حذف شود و همه این مواد باید اعمال شود.

وزیر کار در پاسخ به این سوال که آیا می توان امیدوار بود که نزدیک ترین حقوق به سبد نفقه در دوران وزارت شما مشخص شود، گفت: کمیته دستمزد در حال پیگیری این موضوع است و نتیجه به زودی در جلسه شورای عالی کار اعلام می شود. شورا.

دیدگاهتان را بنویسید