به کشورهایی که به تعهدات برجامی پشت کرده اند قابل اعتماد نیست/ لغو تحریم ها به مذاکره ایران و غرب می انجامد

ساعت: 11:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783824

الشریعه گفت: ایران به دنبال رفع کامل تحریم ها و امکان بازرسی از ایران است زیرا طرف مقابل خود را به موضوع برجام متعهد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ملک الشریعه نماینده مردم تهران، ری، شمیرات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به بی اعتمادی اروپا و آمریکا در مذاکرات هسته ای اظهار کرد: آنها به وعده های خود عمل نمی کنند و عمل نمی کنند. از سوی دیگر موضع ایران در مذاکرات لغو کامل تحریم ها است و اگر طرف مقابل ضمانت اجرایی قوی در این زمینه ارائه دهد، ایران آماده مذاکره خواهد بود.

وی ادامه داد: موضع ایران در مذاکرات هرگز تغییر نمی کند و سایر کشورها تا زمانی که ضمانت قوی برای اجرای تعهدات خود نداشته باشند هرگز مذاکره نخواهند کرد و این موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران است.

شریعتی تاکید کرد: متأسفانه شاهد تعلیق تحریم ها در برجام بوده ایم که سود چندانی برای کشور ما نداشته است و ایران در این مذاکرات به دنبال رفع کامل تحریم ها و امکان راستی آزمایی برای ایران است، زیرا دیگر از طرفی نمی توان با کشورهایی که زمانی به یک توافق بین المللی پشت کرده اند، باور کرد و وارد مذاکره شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: البته اگر کشور مقابل به تعهدات خود عمل کند، ایران نیز آماده انجام تعهدات است.

وی گفت: برجام تلاشی برای عدم اعتماد کشور ما به غرب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید