غرب به این نتیجه رسیده است که بخش قابل توجهی از تحریم ها باید برداشته شود/ اروپا درک روشنی از حق ایران برای مذاکره دارد

ساعت: 09:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791418

حسن هانی زاده گفت: مذاکرات در دوره جدید که از روز پنجشنبه آغاز شد، وضعیت بهتری را ایجاد کرده و کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده اند که بخش مهمی از تحریم ها باید به عنوان چک لغو شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با راه آرمان؛ وی با اشاره به مذاکرات در وین گفت: مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 رویکرد جدیدی را در پیش گرفته است. در بخش اول دور هفتم مذاکرات پیشرفت هایی حاصل شده است و کشورهای اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس و آلمان خواستار رایزنی هایی با کشورهای عضو اتحادیه اروپا به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران شده اند.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: این کشورها پس از دو روز مذاکره و رایزنی بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا به این نتیجه رسیدند که اسناد ارائه شده توسط تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران تصویب شود.

وی گفت: دو سند مهم در مورد لزوم لغو تحریم های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران در سال 2018 تهیه شده است.

هانی زاده گفت: کشورهای اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس هم اکنون به درک روشن تر و مهم تری از حق جمهوری اسلامی ایران برای لغو تحریم ها رسیده اند و به این نتیجه رسیده اند که تحریم های سرکوبگرانه و غیرقانونی علیه جمهوری ایران لغو تحریم ها را ضروری کرده است.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: مذاکرات در دوره جدید که از روز پنجشنبه آغاز شده بهتر شده و کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده اند که باید بخش مهمی از تحریم ها به عنوان بازنگری و لغو تحریم ها برداشته شود. طی چند روز آینده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید