ریسک اقتصادی برای ایران زیاد است/ تحریم ها باید برداشته شود


ساعت: 15:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۸
کد خبر: 1809230

پیمان مولوی گفت: تحریم ها تاثیر زیادی بر وسعت اقتصاد ایران گذاشته و اقتصاد کشور را کوچکتر و پرمخاطره کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیمان مولوی در گفت و گو با شبکه خبری تهران نیوز گفت: قراردادهای پولی و مالی در همه کشورها رایج است. بزرگ و ثروتمند باشید.

وی گفت: اقدامات ایران در انعقاد قراردادهای دوجانبه با کشورها باید در جهت رفع تحریم ها و بی اثر شدن تسلط دلار تفسیر شود. اما به طور کلی قراردادهای پولی و بانکی زمانی موثر خواهد بود که حجم مبادلات با دلار کم باشد، در حالی که امروزه اکثر کشورهای جهان مانند کشورهای مسلمان به مبادله دلار می پردازند و به راحتی نمی توانند اقتصاد خود را از دلار جدا کنند.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: تحریم ها تاثیر زیادی بر اندازه اقتصاد ایران داشته است، به این معنی که اقتصاد ایران را کوچکتر و پرمخاطره کرده است. به عبارت دیگر، بسیاری از کشورهای جهان، به ویژه آسیا، علاقه زیادی به همکاری و تجارت با ایران دارند، اما از ترس تحریم های آمریکا ترجیح می دهند مبادله پول و تجارت با ایران انجام ندهند. بنابراین تا زمانی که ریسک سرمایه گذاری در ایران کاسته نشود، حجم اقتصاد ایران افزایش نمی یابد و میزان سرمایه گذاری در کشور افزایش نمی یابد.

مولانا با اشاره به تهاتر کالا برای رفع تحریم های اقتصادی گفت: اگرچه تهاتر می تواند در شرایط تحریم تا حدودی پاسخگوی نیاز کشور باشد، اما باید در نظر داشت که طهارت کالا همیشه یک کشور را از حق انتخاب محروم می کند. . به عنوان مثال ایران با پاکستان کالا را پاک می کند و ما به پاکستان نفت می دهیم و پاکستان به ما نمایش محدود کالا را معرفی می کند و ما باید از بین آنها انتخاب کنیم. به نظر من تحریم ها باید برداشته شود، در غیر این صورت ریسک اقتصادی برای ایران بالا می ماند و شرایط تجاری برای ایران سخت تر می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید