تحریم ها باید واقع بینانه برداشته شود/ تضمین های لازم در جریان مذاکرات به ایران داده شد


ساعت: 16:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808753

رئیس جمهور گفت: آنچه در مذاکرات کنونی بر آن تاکید داریم این است که تحریم ها باید به صورت واقعی برداشته شود و حقوق ملت ایران رعایت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در دیدار سیمون کاونی وزیر امور خارجه ایرلند با اشاره به ظرفیت های دو کشور برای همکاری در زمینه های مختلف از جمله انرژی، علم و فناوری، صنعت و کشاورزی گفت: حجم روابط دو کشور و تجارت بین دو کشور می تواند بسیار بالا باشد.«از سطح فعلی بالاتر باشد. تهران مصمم است روابط خود را با کشورهای دوست و مستقل بیشتر بهبود بخشد.

رئیس جمهور با اشاره به رویکرد ایرلند به روابط سیاسی و اقتصادی جهان گفت: از استقلال ایرلند از آمریکا و برخی کشورهای اروپایی استقبال می کنیم.

دکتر رئیسی حفظ منافع ملت ها و احترام متقابل را اولویت و محور اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در عصر جدید دانست و خاطرنشان کرد: آنچه در مذاکرات کنونی تاکید داریم این است که تحریم ها باید برداشته شود و ایرانیان حقوق مردم برای احترام گذاشتن

سیمون کاونی، وزیر امور خارجه ایرلند گفت: ما معتقدیم که این کشور برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه ای قائل است. ارتقای سطح روابط همه جانبه است و در این راستا مصمم به بازگشایی سفارت خود در تهران هستیم.

وزیر امور خارجه ایرلند گفت: ایرلند معتقد است که مردم ایران از اعتبار مذاکرات هسته ای به دلیل مسئولیت آمریکا دلسرد و ناامید شده اند.

پیش از این، سونیا مک گینس، سفیر جدید جمهوری ایرلند استوارنامه خود را به رئیس جمهور تقدیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید