قابل اعتماد نیست؛ قابل گرفتن است


ساعت: 09:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1908825

مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه گردشگری در جدول زیر؛

به گفته معاون امور زائران و جهانگردی استان فارس، نباید اعتبار داد بلکه باید اعتبار گرفت، بنابراین مدیران باید با اراده و عزم جدی برای تامین اعتبارات لازم برای پیشرفت پروژه ها تلاش کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه، پروژه باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه ای فارس یکی از پروژه های بزرگ و ملی شهر شیراز است که در زمینی به مساحت 34 هزار و 400 متر مربع در مجاورت آرامگاه حافظ شهر شیراز واقع شده است. به گفته کارشناسان گردشگری این پروژه یکی از مهم ترین و ارزشمندترین طرح های فرهنگی کشور است که می تواند تاثیر زیادی در توسعه گردشگری جنوب ایران داشته باشد.

زیربنای ساختمان باغ موزه مشاهیر 19500 متر مربع شامل فضاهای فرهنگی، تجاری، اداری، خدماتی و حیاط مرکزی است.

زیربنای ساختمان موزه منطقه ای فارس 24000 متر مربع شامل فضاهای نگارخانه، سالن اجتماعات، سینما، آمفی تئاتر، کلاس های درس، کارگاه های مرمت محوطه، آزمایشگاه، نمازخانه، سفره خانه، مخازن گنج و ایمن، فضای اداری و موتورخانه است.

به گفته مسئولان پایگاه تحلیلی خبری شیراز، قرار بود این دو پروژه در مدت یک سال به اتمام برسد که متاسفانه هنوز اجرایی نشده است.

اگرچه خبرنگار این رسانه در گزارش قبلی خود با موید محسن نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت و گو کرده و از متولیان امر خواستار پیگیری این موضوع شده بود، اما محسن نژاد کمبود اعتبار را دلیل اصلی این امر عنوان کرد. دلیل اصلی کندی پیشرفت پروژه

این در حالی است که در جدول مصوبات سفر ریاست جمهوری که اعتبار پروژه ها توسط دستگاه های مختلف مشخص می شود، هیچ نهاد یا وزارتخانه ای متعهد به تامین اعتبار نشده است و همین امر منجر به تاخیر و بلاتکلیفی در تامین هزینه های این پروژه می شود.

البته ناگفته نماند که ضرگامی وزیر میراث فرهنگی در بازدید از این دو پروژه اعلام کرده بود: تسهیلات لازم برای تکمیل 50 میلیارد پروژه مذکور در حال پیگیری است و مقرر شد این پروژه ها در مدت زمان مقرر تکمیل شوند. یک سال. اما اکنون پس از گذشت یک سال از مهرماه سال گذشته تا امروز که بیش از یک سال از وعده وزیر می گذرد، اعتبار مورد نیاز تامین و تعیین نشده و این امر منجر به توقف روند ساخت و ساز شده است.

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه در گزارش قبلی خود (کمبود اعتبار، دلیل اصلی توقف ساخت موزه منطقه ای فارس) پس از شنیدن صحبت های مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری فارس، متوجه شد کدام نهاد یا سازمانی باید برعهده بگیرد اکنون وی در حال گفتگو با محمد فرخ زاده معاون امور زائران و گردشگری استان فارس است.

فرخ زاده با ابراز تاسف از نبود اراده و عزم جدی در پیگیری اعتبار، اعتبار را حق مطلق پیشبرد پروژه های عمرانی دانست و گفت: قطعا نباید اعتبار داد، بلکه باید اعتبار گرفت.

این بدان معناست که مدیران باید تلاش مجدانه و پیگیری را برای تکمیل یک پروژه انجام دهند.

وی در ادامه افزود: ما تمام تلاش خود را انجام داده ایم و با نهادهای مختلف برای تکمیل این پروژه ها از جمله بنیاد مستضعفان و معاونت میراث فرهنگی به توافق رسیده ایم.

معاون امور زائران و گردشگری استان فارس تصریح کرد: در این راستا از مدیر عامل موزه های بنیاد مصطفان برای بازدید از این پروژه ها دعوت کردیم و مقرر شد این بنیاد در تکمیل این دو موزه مشارکت لازم را داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه پروژه های موزه منطقه ای و باغ موزه مشاهیر باید از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسند، تصریح کرد: این پروژه ها باید در دستور کار قرار گیرد.

فرخ زاده در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که پرسید آیا در سفر وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به استان فارس تصمیم گرفته نشد که این پروژه ها ظرف یک سال به اتمام برسد؟ گفت: بله، اما هنوز 8 ماه از سال جاری می گذرد و تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است، زیرا

ما اراده ای از سوی سازمان میراث و گردشگری استان و وزارت کشور برای تکمیل این پروژه ها نمی بینیم.

به گزارش شیرازه، اگرچه معاونت گردشگری استان فارس آب پاکی را روی دستانمان ریخت و روند پیشرفت پروژه را به اراده وزارت کشور و مدیر کل میراث استان گره زد، اما این رسانه با استاندار به گفت و گو خواهد پرداخت. فارس برای پیگیری و حصول نتیجه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید