امضای رئیس جمهور آمریکا قابل اعتماد نیست / توافق در اسرع وقت در دسترس است

ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۸
کد خبر: 1785490

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: شرط بازگشت آمریکا به برجام لغو موثر، مشترک و قابل تایید تحریم ها است و امضای رئیس جمهور آمریکا قابل اعتماد نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید حاطب زاده در خصوص شرایط بازگشت آمریکا به برجام افزود: لغو موثر، مشترک و قابل راستی آزمایی تحریم ها شرط بازگشت آمریکا به برجام است و تمام هدف ما از گفت و گوهای ما در وین.”

وی افزود: اگر آمریکا با همین رویکرد وارد مذاکره در وین شود و حاضر باشد تحریم ها را با هم لغو کند و آنها را راستی آزمایی کند، قطعا توافق در اسرع وقت فراهم می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «البته ما می‌خواهیم تضمین کنیم که ایالات متحده دیگر قوانین بین‌المللی را مسخره نخواهد کرد».

حاتب زاده تاکید کرد: آمریکا از جمله دولت فعلی آمریکا نشان داده است که نمی تواند در برابر ضمانت های خود بایستد و امضای رئیس جمهور آمریکا آنقدر که ادعا می کند قابل اعتماد و ارزشمند نیست، بنابراین طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران و تیم مذاکره کننده تضمین های لازم را دریافت می کند.

وی افزود: اینها البته موضوعاتی است که در اتاق مذاکره به صورت مفصل و سریع مطرح می شود.

حاطب زاده در گفت و گو با خبرگزاری صدا وسیما در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر موضع ایران در مذاکرات آتی در قبال انفعال و پیروی از وعده اروپا، به برجام گفت: 2231 و برجام بحث ما این بود که آمریکا نه تنها موفق به تحمیل شد. تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، اما همچنین نشان می‌دهد که اروپا تا چه اندازه اسیر انفعال و ناتوانی نسبت به آنچه به عنوان تعهد نهایی خود پذیرفته است، است.

دیپلمات ارشد کشور افزود: یکی از موضوعاتی که در مذاکرات وین مطرح شد این است که اعضای برجام باید به تعهدات خود در برجام بازگردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران از این انفعال و تخلف بسیار متحمل شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید