نتیجه اعتماد به غرب سرابی بیش نیست / مشکل گشایی بر اساس اعتماد و تخصص درونی جوانان


ساعت: 15:14
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843159

یاسر میر گفت: اعتماد و خوش بینی در هر کشوری به ویژه در آمریکا که سابقه روابط استثمارگرانه با اکثر کشورهای جهان از جمله ایران را دارد سم مهلکی است که در آینده نتایج فاجعه باری به همراه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یاسر میر کارشناس سیاسی و مدرس دانشگاه آزاد زاهدان در گفتگو با خبرنگار عصرهامون گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی افشای چهره زشت غرب مستکبر به رهبری آمریکا و آشکار شدن چهره واقعی آن بود. انقلاب اسلامی آمریکا دروغ های مدعی دموکراسی و حمایت از حقوق بشر او را رسوا و بدنام کرده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران موفق شد نقاب دروغین حقوق بشر آمریکا و غرب را از بین ببرد تا همه مردم جهان چهره واقعی آنها را ببینند. البته، چهره واقعی ایالات متحده برای بسیاری از مردم در سراسر جهان، بدن خود لمس شده است و کاملا امن و آشکار است.

وی افزود: اگر به گذشته نگاه کنیم، می بینیم که آمریکا و غرب هرگز قابل اعتماد نبوده اند، وقتی به تاریخ جهان نگاه می کنیم، می بینیم که کشورهایی هستند که با آمریکا رابطه دارند و روابط دارند. میر گفت: ایران که مثلاً 28 مرداد 1332 با آمریکایی‌ها در ایران کودتا کرد، یکی از اتفاقاتی که ملت ایران را با تجربه آمیخته کرد، مانع از خطا شد. این حادثه برای ملت ایران تجربه بزرگی بود که هرگز نباید فراموش شود.

وی با تاکید بر اینکه در روابط بین الملل اولین نکته این است که به هیچ کشوری اعم از غربی و شرقی نمی توان اعتماد کرد، گفت: بر اساس اصول دیپلماسی کشورها باید منافع ملی خود را در مقابل سایر کشورها احیا کنند. شادی بینی هر کشوری به ویژه آمریکا که سابقه روابط استثمارگرانه با اکثر کشورهای جهان از جمله شیلی، مصر و کشور ما دارد، سم مهلکی است که در آینده عواقب فاجعه باری در پی خواهد داشت.

وی گفت: رویدادهای اخیر در افغانستان و درگیری هایی که رخ داده نتیجه اعتماد به غرب است که درسی برای کسانی است که معتقدند باید به غرب اعتماد کنند. افغانستان به بهانه آزادی، ثبات، توسعه و پیشرفت به مردم افغانستان سپرده شد و پس از 20 سال دزدی و غارت منابع افغانستان، افغانستانی بی ثبات در هرج و مرج.

وی ادامه داد: برخی از مسئولان دولتی و مجلس گفته اند که ما نمی توانیم با دنیا قهر کنیم. آنقدر به غیر خدا اعتماد دارند که فقط سه کشور دنیا را می شناسند. سه کشور رابطه خود را قطع نکرده اند و فقط می گویند که آمریکا نباید از موضع بالا و برتری و زور با ایران برخورد کند و نتیجه این اطمینان این بود که بعد از 8 سال نه چرخ چرخید و نه چرخ اقتصادی چرخید. از جوانان و کارشناسان ایرانی پرسیدند.

صلح خاطرنشان کرد: بنابراین وقتی مبانی تفکر غربی را بررسی می کنیم، غرب که هژمونیک و هژمونیک است، این سلطه و نگاه به انسان، نگاه کالایی است، انسان ها را تقسیم می کند، انسان هایی که رنج می برند، انسان هایی که هستند. سوم و چهارم اینها پایه های تمدن غرب است و تجربه کشور نشان می دهد که بیشترین آسیب را از تعاملات و روابطی که ما با غرب به خصوص آمریکا داشته ایم، دیده اند.

وی افزود: یکی از مسائلی که در رابطه با آمریکا و غرب در کشورهای سلطه طلب باید به آن پرداخته و به آن پرداخته شود این است که غربی ها از سلطه حاکم بر مطبوعات رسانه های تبلیغاتی دنیا استفاده می کنند. غرب یک دروغ و فطرت ضد بشری است اما از این سلطه جهانی استفاده می کنند و پنهان می شوند.بهتر عبارت آمریکایی.و آرایش زشت خود را دارند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مأموریت های ما این است که با جهاد رویکرد استکباری آمریکایی ها را که ده ها سال است و حتی امروز ادامه دارد، تبیین کنیم. بیایید این قانون پزشکی را به مردم دنیا بگوییم و دستکش های مخملی روی انگشتان چدنی این آمریکایی ها را به دنیا نشان دهیم.

ما باید بی اعتمادی به غرب را به عنوان یک تجربه در ذهن خود داشته باشیم و بدون وابستگی به غرب و استفاده از ظرفیت داخلی خود، برای اعتلای کشور در همه ابعاد سیاسی، فرهنگی، نظامی، امنیتی و اقتصادی هر کاری که ممکن است انجام دهیم. “گفت میر. بیایید استفاده کنیم که پیروزی با ماست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید