استفاده از ظرفیت جوانان تنها راه نجات کشور است/تخصص در برنامه های جوانان باید در همه بخش ها نهادینه شود.


ساعت: 10:49
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844124

برای تحقق این ادعا، گام دوم انقلاب مطرح شد.

جوانان ضامن تحقق چشم انداز متعالی اعلام گام دوم انقلاب اسلامی هستند، جوانان نیروی مولد و سرمایه اصلی کشور هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، مقام معظم رهبری «به فکر استفاده از ظرفیت کشور برای در دسترس قرار دادن حرکت آتش در اختیار جوانان هستند» و خاطرنشان کردند: «نباید بمانند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به جوانان گفتند: مسیر طی شده تنها بخشی از راه شرافتمندانه به سوی آرمان‌های والای جمهوری اسلامی است. پیمودن این مسیر که شاید مثل گذشته سخت نباشد، باید با همت، هوشیاری، سرعت عمل و ابتکار شما جوانان پیموده شود. مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعالان جوان در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دینی، اخلاقی، معنوی و عدالت‌خواهی باید زیر بار تجربیات و درس‌های گذشته مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرند. باید نگاه انقلابی و روحیه انقلابی و جهادی را بپذیرند و ایران عزیز را به الگوی کامل یک نظام پیشرفته اسلامی تبدیل کنند.

گام دوم بیانیه مؤلفه اصلی رشد جوانان در امور کشور و تقویت آموزه های دینی و معنوی، اعتماد به نفس و خودباوری جوانان در کنار مهارت آموزی جزء اساسی در توسعه و اجرای منویات مقام معظم رهبری است. آنها باید سخت تر تلاش کنند تا با برنامه ریزی متمرکز به این هدف برسند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدرعلی راشکی کلا ناو امام جمعه موقت زابل در گفتگو با خبرنگار ما گفت: نقش جوانان در تحقق آرمان ها و اهداف نظام اسلامی در گام دوم انقلاب نشان دهنده عمق دید و قدردانی این رهبر.”

وی با اشاره به اینکه حضرت آقا در بیانات قدم دوم انقلاب چهل بار کلمه «جوانان» را تکرار کردند، افزود: امروز جوانان باید به جایی برسند که بتوانند با همفکری در توسعه پایدار کشور نقش آفرینی کنند. رشته اقتصاد.”

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) زابل گفت: باید به دنبال جوانان باشیم، جوانان را به تولید تشویق کنیم، محصولی که بر اساس دانش اشتغال ایجاد کند و این در حال تبدیل شدن به پایه و ریشه اقتصاد یک کشور است. می تواند کشور را به سمت پیشرفت سوق دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدرعلی راشکی کلا ناو گفت: بیانیه گام دوم انقلاب بر حضور جوانان متخصص در عرصه های مختلف تاکید دارد و نباید این مهم را فراموش کرد.

وی با بیان اینکه رهبری بر حفظ و ماندگاری نسل انقلاب تمرکز داشتند، گفت: جوانان می توانند موتور محرکه کشور در بخش های مختلف باشند و تخصص در برنامه های جوانان باید نهادینه شود. در تمام بخش ها

این استاد دانشگاه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان و ایجاد اشتغال، گفت: مهمترین محور در این شعار، پیشرفت علم در کشور است، علمی که در مسیر پیشرفت علم است. اقتصاد و این محقق نمی شود در کنار دانش بنیان، باید با استفاده از ظرفیت جوانان، شرکت های دانش بنیان را نیز تقویت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید