«نه به اعتیاد» باید در همه اقشار نهادینه شود/ لزوم احصای آسیب های اجتماعی در استان کرمانشاه


ساعت: 12:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855342

بچمن امیری مقدم با بیان اینکه «عدم اعتیاد» باید در همه اقشار نهادینه شود، گفت: مدارس، دانشگاه ها و همه نهادهای ذیربط باید دست به دست هم دهند تا این آسیب اجتماعی در بین جوانان کاهش و رفع شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، بچمن امیری مقدم امروز یکشنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره «مرا (مستقل)» که در مجموعه بعثت برگزار شد، گفت: امروز یکی از کثیف ترین و سودآورترین معاملات دنیاست. فروش و قاچاق مواد مخدر.»

ایران یکی از اولین کشورهایی است که در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه امروزه بیش از 200 کشور درگیر مواد مخدر هستند، افزود: جمهوری اسلامی ایران جزو اولین کشورهای پیشتاز در مبارزه با مواد مخدر و همچنین پیشگیری از این بلای خانمان سوز است.

وی گفت: اعتیاد مهمترین تهدید برای رفاه، امنیت اجتماعی و سلامت افراد در جامعه است. فرد وابسته در خانواده نه تنها تمایلی به زندگی ندارد، بلکه همه را تحت تاثیر قرار می دهد.

امیری مقدم با اشاره به اینکه مواد مخدر صنعتی آسیب جدی به مغز وارد می کند، گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر باید راهکارها و حمایت های مناسب را از معتادان برای از بین بردن گرایش به سمت مواد مخدر ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد که کشورهای غربی همچنان در تلاش هستند تا مواد مخدر صنعتی را در کشورهای اسلامی به ویژه در افغانستان توزیع کنند که این امر باعث افزایش سطح خشخاش و سایر مواد مخدر شده و همه را تحت تاثیر قرار داده است.

استاندار کرمانشاه گفت: بیش از 3700 شهید در مبارزه با مواد مخدر و حدود 12 هزار جانباز در کشور داریم و این بار ادامه دارد.

وی با بیان اینکه «نه به اعتیاد» باید در همه سطوح جامعه نهادینه شود، افزود: مدارس، دانشگاه ها و همه دستگاه های ذیربط باید با همکاری یکدیگر در کاهش و رفع این آسیب اجتماعی در بین جوانان تلاش کنند.

این مقام مسئول افزود: متاسفانه تبلیغات متقلبانه داروهای صنعتی در حال ورود به مراکز ورزشی (برای کاهش وزن) و آموزش (برای بیدار ماندن و یادگیری) است، بنابراین لازم است جوانان و نوجوانان از این مواد پرخطر مطلع شوند و در این زمینه توجه، اطلاعات شفاف و مراقب باشید.

وی گفت: متاسفانه استان کرمانشاه یکی از استان های مصرف کننده مواد مخدر است و باید با همه فروشندگان برخورد جدی شود.

امیری مقدم با بیان اینکه رویکرد پلیس نباید صرفاً مبارزه ای باشد، بلکه پیشگیری ارجح است، گفت: در این راستا باید فرهنگسراها، نشست های تخصصی در محلات با همکاری نیروی انتظامی و بسیج برگزار شود.

باید از ظرفیت بسیج برای رفع اعتیاد استفاده کرد

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت بسیج برای ترک اعتیاد استفاده شود، گفت: گروه ها و تشکل های غیر اعتیاد آور نباید به صورت رسمی وارد عمل شوند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه باید آسیب های اجتماعی را در نظر بگیریم، تصریح کرد: جمع شدن همین کودکان در یک چهارراه و برقراری ارتباط عاطفی آنها و هدایت آنها به پایگاه های بسیج عملا در راستای «اعتیاد» و پیشگیری از آن است. ، چرا؟ این کودکان در برابر سود آسیب پذیر هستند.

وی در پایان با ارزیابی معاونت اجتماعی سپاه نبی اکرم (ص) خاطرنشان کرد: روسای تمامی دستگاه های اجرایی نه تنها به کارکنان، بلکه به خانواده های آنان نیز توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید