نماینده مجلس: زاهدی وفا برای گرفتن رای اعتماد مشکل دارد

نماینده مجلس: زاهدی وفا برای گرفتن رای اعتماد مشکل دارد

روز جدید دو تابعیتی بودن فرزندان مقامات دولتی در روزهای اخیر خبرساز شده است تا جایی که ابراهیم رئیسی به مسئولان هشدار داد در صورت مهاجرت فرزندان آنها نیز باید از ایران خارج شوند.

پس از «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات دولت و «انسیه هزالی» معاون ابراهیم رئیسی که آنها را وادار به واکنش و تکذیب موضوع دوتابعیتی فرزندانشان کردند، حالا «عبدالرضا داوری» مشاور سابق احمدی نژاد، جنجالی شد. ادعای دو تابعیتی فرزندان دولت پیشنهادی وزیر پیشنهادی رئیسی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

داوری در توییتی نوشت: «دکتر محمدهادی زاهدی وفا که از سوی ریاست وزارت رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شد، از سال 71 تا 73 و از سال 1359 تا 1361 در کانادا حضور داشت و دو دخترش فاطمه و زهرا به دنیا آمدند. در کانادا در این دوره ها و اخذ تابعیت.آنها کانادایی دارند.

چند روز پیش رئیس هیئت رئیسه مجلس از تحویل معارفه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس خبر داد و گفت: معرفی نامه کتبی محمدهادی زاهدی وفا به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دبیرخانه و هیئت رئیسه مجمع تشریف آوردند.

در همین زمینه، نماینده راستتس در مجلس درباره گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت کار می گوید که نزدیک به سه ماه در راس این وزارتخانه بود اما تعامل، ارتباط، گزارش و پاسخگویی به سوالات نمایندگان صفر بود از اعضای کمیته اجتماعی که کمیته تخصصی این وزارتخانه است هم سوال کردم و گویا آنها هم علاقه ای به این کار ندارند. بنابراین رأی گیری در مجلس برای او سخت خواهد بود. همچنین خارج بودن فرزندان ایشان خط قرمز ماست. اگر ثابت شود که او یا فرزندانش در خارج از کشور هستند، این خط قرمزی است که مجلس در هیچ شرایطی نمی تواند.

جبار کهسی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایشن گفت: در خصوص گزینه پیشنهادی وزارت کار انتظار داشتیم دولت حداقل برخی از نظرات مجلس را در نظر بگیرد و سپس گزینه خود را ارائه دهد. زاهدی وفا نزدیک به سه ماه سرپرست این وزارتخانه بود اما تعامل، ارتباط، گزارش و پاسخگویی به سوالات نمایندگان صفر بود.

نماینده مردم رشت در مجلس خاطرنشان کرد: به نظر من دولت باید به نظرات مجلس توجه بیشتری می کرد چرا که مجلس باید به وزیر رای اعتماد می داد. اینکه فرزندانش در خارج از کشور هستند خط قرمز ماست. اگر ثابت شود که او یا فرزندانش در خارج از کشور هستند یا تابعیت مضاعف دارند، این خط قرمزی است که مجلس به هیچ عنوان نمی تواند آن را انجام دهد».

دیدگاهتان را بنویسید