زاهدی وفا نتوانست رای اعتماد بگیرد/ ماجرای جنجالی ثروتمند شدن وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی چه بود؟

زاهدی وفا نتوانست رای اعتماد بگیرد/ ماجرای جنجالی ثروتمند شدن وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی چه بود؟

جنجالی ترین وزیر کابینه سیزدهم در 24 خرداد 1401 از سمت خود استعفا داد تا یک دوره وزارتی کمتر از یک سال را ثبت کند.

در حالی که خبرگزاری ایرنا از انتخاب زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد، خانه ملت از عدم اعتماد نمایندگان به زاهدی وفا خبر داد. ساعت 11:22 ایرنا در پیامک های خود زاهدی وفا را به عنوان وزیر تعاون، مددکاری اجتماعی و امور اجتماعی اعلام کرد اما در ساعت 11:36 خانه ملت از عدم رای اعتماد خبر داد. همچنین در اصلاحیه PAID، پایگاه اطلاع رسانی دولت، اعلام شد که زاهدی وفا در بازشماری مجلس رای اعتماد نگرفت. در این جلسه ریاست جمهوری، رئیس جمهور نیز برای دفاع از وزیر پیشنهادی و دفاع از پیشنهادات وی در صحن علنی ظاهر شد.
عبدالمالکی که طرح‌های عجیب و غریب زیادی برای تصدی این وزارتخانه ارائه کرده بود، در جریان بررسی حقوق و دستمزدها نیز عادت‌های عجیب خود را کنار گذاشت و در نهایت با عدم افزایش حقوق آن‌طور که پیش‌بینی می‌شد، برای مستمری بگیران تامین اجتماعی بحرانی جدی ایجاد کرد.
با این تقلب حتی محمدمهدی زاهدی وفا هم چندان بی تقصیر نبود و بررسی رای اعتماد او با حواشی عجیبی همراه بود.
از مانور مخالفان بر تابعیت کانادایی همسر و فرزندانش تا ثروت نجومی و چند هزار میلیارد تومانی او.
البته درست در روزی که رای اعتماد وزیر برای جلب رضایت نمایندگان مردم رصد می شد، او به دلیل اطلاع از صحبت های او درباره مجلس، علیه مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد اقدام کرد.
نکته مهم در اینجا این است که اگرچه در صحن علنی مجلس، تابعیت زاهدی وفا در کانادا رد شد، اما ثروت افسانه ای وی مورد تایید هواداران قرار گرفت.

سه هزار میلیارد ملک
طوسلی نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس در مخالفت با زاهدی وفا تاکید کرد: دارایی زاهدی وفا 3 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
وی البته فهرستی از این املاک را در مجلس شورای اسلامی ارائه کرد و اسنادی را که از املاک زاهدی وفا دریافت کرده است، عنوان کرد: خانه روستایی، ویلا، 1800 متر، زمین کرج، 4200 متر، باغ دزاشیب، 1850 متر. و ویلا جنگلی سرودشت 510 متر، آپارتمان گلسنگ نیاوران 72 متر، خانه دساشیب 550 متر، باغ کرج 12500 متر، باغ نائینی 11000 متر، ویلا ساحلی چلمدان 2000 متر، ویلا نیروی هوایی 400 متر زمین 10 متر از نیاوران و خانه های دیگر به نام او.
طوسلی افزود: من هم در جلسه به او یادآوری کردم که طبق برآوردی که انجام دادم ثروتش 3 هزار میلیارد تومان است، به من گفت رقم را زیاد کردی، ثروت من هزار میلیارد تومان است و باربر هستم. این باربر چگونه به وجود آمد؟
یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اسنادی که در دست ماست و پس از ساعت‌ها ملاقات با خانواده و برادرزاده‌های ایشان به دست آمده، نشان می‌دهد که این اموال به جز دو مورد مربوط به مرحوم پدرشان، متعلق به برادر ایشان بوده است. با انتقال قانونی برادرش دچار مشکل شده و تمامی مدارک پزشکی در این زمینه موجود است و حتی در بروکسل تحت درمان قرار گرفته و سپس ورثه وی که خواهران وی هستند ادعا می کنند که این پرونده 11 سال در دادگاه در حال رسیدگی است و پرونده همچنان ادامه دارد. باز کن.
نماینده مردم بهار کبودرآهنگ در مجلس ادامه داد: وزیری که بخواهد وزیر کارگران، مستمری بگیران، معلولان و رفاه اجتماعی و نیازمندترین نقاط کشور باشد قطعا نمی تواند سرمایه دار باشد و اگر باشد او نمی تواند با این شاخص هایی که امام خمینی می دهد باشد. Reh) برای کار و درک موضوع.

طرفداران چه گفتند؟
اما الیاس نادران نماینده اصولگرایان مجلس در حمایت از زاهدی رافا تاکید کرد: نزدیک به 10 سفر در ایام زیارت اربعین به همراه خانواده و دختران وی انجام شد. تواضع، منشی بزرگ و زمینی بودنش مشهود است. او هم مثل همه اعضای کاروان هر چه می دادند قبول می کرد. در این 10 سفر، مطلقاً یک عکس وجود ندارد که داستانی را بیان کند. من رفتم سفر اربعین. در اربعین اخیر رفت و آمد کرد، اما اعضای کاروان هم متوجه نشدند. شهادت می دهم که خانواده او از آنها متواضع ترند. اگر کسي در موقعيتي از اموال پدرش ارث مي برد و مديريت مي کند، نبايد او را اينطور قضاوت کنيم و بگوييم نهادهاي اطلاعاتي و قضايي خوابيده اند.
در عین حال امیرآبادی یکی از اعضای هیأت رئیسه شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ثروت در اسلام مذموم نیست، با اشاره به موضوع تحصیل زاهدی وفا در کانادا، تصریح کرد: سال ها پیش رهبر معظم انقلاب فرمودند که ممکن است برخی از کشور خارج شوند و بخواهند اطلاعات کسب کنند و سپس به کشور برگردند تا برای کشور مفید باشند، علم آموزی از غربی ها شرم ندارد، اما افرادی که می خواهند همیشه شاگرد باشند شرم آور است. آقای زاهدی وفا هم به کانادا رفت و تحصیل کرد تا بچه هایش به دنیا بیایند و با اینکه فرصتی برایشان داشت اما گرین کارت و شهروندی نگرفت.
وی افزود: مطالبی که خانم چنارانی مطرح کردند مربوط به وزرای دولت قبل است که فرزندانشان در آمریکا، کانادا و انگلیس به دنیا آمده اند، شهید چمران نیز در آمریکا تحصیل کرده است، اما زمانی که اسلام، قرآن و کشور نیازمند بود. به کمک ملت ایران آمد.

مخالفان چه گفتند؟
مهدی عسگری نماینده کرج در شورای اسلامی در مخالفت با زاهدی وفا گفت: شخصیت فردی و حقیقی محمدهادی زاهدی وفا مورد احترام همه ماست اما ایشان در مقاطعی تعامل خوبی با مجلس نداشتند. سرپرست این وزارتخانه بود و تجربه تلخ عدم تعامل برخی از وزرای دولت را داشته ایم و این تجربه نباید تکرار شود.
وی تصریح کرد: در مورد زاهدی وفا شبهاتی مطرح شده است و من چیزی در این باره نمی گویم، اما اگر شبهه ای هم وجود داشته باشد، این حرف ها بر عهده وزیر دولت مردمی نیست.

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه نیز موضوع فرزندان زاهدی وفا را برجسته کرد و گفت: چنارانی گفت ما با بیش از 200 رأی به دفتر رئیس جمهور اعتماد کردیم اما این موضوع متفاوت است. : من بچه هستم، شهید هستم و پدرم بعد از 74 ماه بسیج در جبهه، فقط شماره ایشان برگشت و من سه فرزند دارم که در خراسان رضوی به دنیا آمده اند، بنابراین امکان ندارد وزیری دو فرزند داشته باشد. متولد کانادا هستند و امکان تحصیل وزیری حتی با بورسیه دانشگاه امام صادق (ع) از کشور دیگری وجود ندارد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه آقای زاهدی وفای یک انسان خوب با هزار میلیارد سرمایه که کاری به آن نداریم از کجا می آید، گفت: انقلاب ما اما انقلاب است. از مستضعفان و محرومان پس نباید بعد از 43 این تصمیم گرفته می شد. همچنین آقای رئیسی گفت هرکسی که فرزندش تابعیت خارجی دارد باید برود پس منتظر اجرای آن هستیم در حالی که 5400 کودک و اندی مسئول خارج از کشور هستند. . چطور درآمد و حقوق و تکالیف ایران خوب است اما تابعیتش بد است؟ این تابعیت کشوری است که متجاوز و متخاصم است.
کریم حسن نوروزی نماینده رباط در مخالفت با زاهدی وفا خطاب به وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: آقای زاهدی وفا وزارت را به خردمندان بدهید، این وزارتخانه جایگاه محرومان و پابرهنگان است. کسانی که درد مردم را احساس کرده‌اند و مشکلات مظلومان را می‌دانند، فراکسیون صبح ۴۲ درصد رای خود را داد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سرمایه هزار میلیاردی زاهدی وفا گفت: آقای نادران برای 2-3 آپارتمان آقای اوجی آسمان را به زمین بریدید اما اکنون به خاطر حضور ایشان در ساکت هستید. یک راهپیمایی تاجگردان را به خاطر سرمایه داری از مجلس خارج کردیم، آقای شجاعی می گوید کمیسیون اصل 90 به ایشان رای نداد، جایی که کمیسیون به ایشان رای داد، ایشان در دانشگاه های خارج از کشور استاد بودند، در حالی که بهترین دانشگاه هایی که در کشور داریم. .
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در نظرات خود اقتصاد امپریالیستی را مطرح می کند و ثبات جامعه را سرمایه می داند و فکر می کنم برنامه ای برای وزارت کار ندارد.
وی در پایان تاکید کرد: فرزندان وی در کانادا به دنیا آمده اند و در صورت تمایل می توانند طبق قوانین کانادا تابعیت این کشور را دریافت کنند ضمن اینکه با توجه به سابق بودن آنها می توانند در زمان دانشجویی در کانادا با همسر خود ازدواج کنند. دانش آموزان فرزندان خود را برای تولد به ایران می فرستند. آنها از بردن جانبازان و ایثارگری ها خبر ندارند.

در پایان زاهدی وفا با رأی نمایندگان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مخالفت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید