وکالت نامه زاهدی وفا در مجلس اعلام شد

وکالت نامه زاهدی وفا در مجلس اعلام شد

روز جدید : نامه نمایندگی محمدهادی زاهدی وفا به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی روز سه شنبه 29 شهریور دریافت شد.

محمد باکر کلیباف رئیس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز متن نامه آیت الله سیدابراهیم رئیسی به رئیس جمهور در اجرای اصل 133 قانون اساسی را قرائت کرد.

در این نامه آمده است: بدین وسیله جناب آقای محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به همراه مشخصات، سوابق و برنامه های ایشان جهت اخذ رای اعتماد به شورای اسلامی شهر تقدیم می نماییم. انشالله جنابعالی و همکاران موفق باشید. از خداوند متعال خواهش می کنم.»

سید ابراهیم رئیسی

رئیس مجلس همچنین گفت: در رابطه با ماده 202 قانون آیین نامه داخلی مجلس، این معرفی نامه را به کمیسیون مربوطه ارجاع می دهیم و در موعد مقرر طبق ضوابط، کمیسیون ها بررسی و گزارش می دهند. در زیر

به گزارش ایرنا، بر اساس اصل 202، رئیس جمهور موظف است ظرف دو هفته پس از برگزاری مراسم تحلیف یا سقوط دولت یا تعویض نیمی از وزرا از ابتدای مأموریت، اسامی وزرای پیشنهادی را به وزارتخانه ها ارائه کند. . کار دولت ضمن ارائه طرح کلی، تخصص های مربوطه را همراه با سابقه، برنامه ها، آرشیو و سمت های علمی و اجرایی و سایر امتیازات قابل استناد به مجلس ارائه می کند. رئیس مجلس موظف است در اولین جلسه علنی، معرفی نامه هیأت وزیران و ضمایم آن را اعلام و قرائت کند و سپس معرفی نامه و مدارک را برای بررسی به کمیسیون یا کمیسیون های تخصصی مرتبط ارسال کند.

کمیته یا کمیته‌های مربوط موظفند ظرف یک هفته پس از بررسی صلاحیت‌ها، انطباق مدارک، سوابق و طرح‌های وزیر پیشنهادی و مقایسه آن با اسناد بالادستی گزارش خود را به هیأت مدیره ارائه کنند تا جهت اطلاع نمایندگان چاپ و توزیع شود. . گزارش مذکور قبل از صحبت مخالفان و موافقان توسط سخنران خوانده می شود.

تبصره – فرصت ارائه گزارش سخنران برای هر وزیر ده دقیقه است. در صورتی که بررسی برنامه پیشنهادی وزیر به بیش از یک کمیته تخصصی ارجاع شود، رئیس هر کمیته حداکثر ظرف مدت پنج دقیقه گزارش خود را ارائه می کند.

بر این اساس محمدهادی زاهدی وفا، اقتصاددان 59 ساله، دارای مدرک دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوا در کانادا است. وی در سال های اخیر عضویت در هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، رئیس هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین، رئیس هیات مدیره رایتل و عضویت در شورای عالی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت.

وی در پرونده های مدیریتی زاهدیووا معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی در دولت نهم، نماینده وزارت اقتصاد در شوراها و کمیسیون های تخصصی شورای عالی تحقیقات و فناوری (اتاف)، شورای اقتصاد بوده است. ، کمیسیون اقتصادی دولت، هیات پول و اعتبار و هیات عالی انرژی قابل مشاهده است

زاهدی وفا همچنین سابقه عضویت در کارگروه ویژه نفت، شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی، ستاد تنظیم بازار، ستاد تدابیر ویژه اقتصادی شورای عالی امنیت ملی، برنامه کاری تحول اقتصادی را نیز در کارنامه خود دارد. گروه، شورای عالی توسعه برنامه پنجم، شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی، شورای توسعه اراضی، شورای عالی آمار، کمیته ملی اهداف توسعه هزاره و کارگروه توسعه غیرنظامی ضوابط حمایتی صادرات نفت در کارنامه آنها وجود دارد و اکنون به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کار با ارائه رئیس جمهور به مجلس ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید