کار ویژه زاهدی وفا توسعه و تحول نهادهای تسهیل گر در زمینه اشتغال خواهد بود


ساعت: 16:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898632

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین ارتقای مهارت و اشتغال را از جمله برنامه های راهبردی پیشنهادی وزیر کار و رفاه اجتماعی برشمرد و گفت: کار ویژه زاهدی وفا توسعه و تحول نهادهای تسهیل گر در حوزه کسب و کار خواهد بود. و اشتغال و هوشمندی فرآیند جستجوی کار و اشتغال».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در دیدار جمعی از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارای مأموریت های متنوع و فعالیت های گسترده ای از مدیریت شرکت های بزرگ اقتصادی، بازنشستگی است. اعتبارات، ارتباط با وزارت بهداشت و درمان به بحث بیمه، اشتغال و برخورد با آسیب های اجتماعی مربوط به این مجموعه گسترده و طولانی است، گفت: این وزارتخانه به وزیری نیاز دارد که علاوه بر داشتن سمت علمی مرتبط، همچنین دارای دانش و توانایی مدیریتی و بینش نسبت به سوابق علمی و اجرایی دکتر زاهدی است. وفا نشان داده است که عنصر شایسته ای برای بر عهده گرفتن این مسئولیت است و رئیس جمهور با آگاهی از توانایی ها و سوابق خود او را معرفی کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از بزرگترین وزارتخانه های اقتصادی به فردی متخصص در حوزه اقتصاد نیاز دارد و با توجه به اینکه دکتر زاهدی وفا دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه است. اتاوا در کانادا و در زمینه میانجیگری می باشد و در سالهای اخیر عضویت در هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، رئیس هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین، رئیس هیات مدیره مدیران رایتل و عضویت در شورای عالی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت وزارت اقتصاد دارای شوراها و کمیسیون های تخصصی شورای عالی تحقیقات علمی و فناوری، شورای اقتصاد، کمیسیون اقتصادی دولت، پول و شورای اعتبار و شورای عالی انرژی در کارنامه تخصصی خود گام های بلندی برداشته است.

حسینی با اشاره به برنامه راهبردی و جامع پیشنهادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد تحول و نوآوری در این وزارتخانه، گفت: زاهدی وفا به برکت دانش و تجربه مدیریت موفق خود در عرصه های مختلف توانست ایستادگی کند. به دور از هیاهو و با پرهیز از ورود به میدان های کاذب، فضای داغ وزارتخانه را مدیریت کرده و با اتخاذ تصمیمات صحیح و تخصصی بخشی از مشکلات موجود را مرتفع نموده و آرامش و وفاق لازم را برقرار نمایید.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: نگاهی به برنامه راهبردی دکتر زاهدی وفا نشان می دهد که ایشان برای ایجاد سیستم مدیریتی قوی و توانمند در تمامی شرکت های زیرمجموعه این وزارتخانه تلاش می کنند و توجه ویژه ای به انتخاب مدیران انقلابی، توانمند در سطوح دارند. استانداردهای تخصصی

وی گفت: این برنامه مطابق با اهداف چشم انداز و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و با توجه به مقتضیات کشور بر اساس الگوی اسلامی ایرانی اقتصاد پیشرفت و مقاومت و بر اساس اسناد فوق به ویژه سند تحول حکومت مردمی.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: اصلاح نظام بازنشستگی، ارتقای پایدار صندوق ها و اشتغال از اولویت های جدی دکتر زاهدی وفا است و ایشان با توجه به توانمندی های وزارتخانه برنامه خوبی برای حوزه اشتغال دارند. همچنین در حوزه بهبود روابط کارگر و کارفرما، توانمندسازی کارگران، کارفرمایان و شرکای اجتماعی برای مشارکت موثر در نظام روابط کار و توسعه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سطوح ملی و محلی در حیطه وظایف و برنامه‌های این سازمان است.

حسینی تاکید کرد: مبارزه با فساد و ارتقای شفافیت و پاسخگویی از دیگر محورهای اصلی برنامه راهبردی زاهدی وفا است که مشکلات ناشی از عدم شفافیت و بروز فساد در مدیریت شرکت ها و صندوق ها را در نظر گرفته است. دیده شده در گذشته، پیگیری سیاست برای مبارزه با فساد و شفافیت می تواند باعث تشویق و بهبود کار این وزارتخانه شود.

وی با تاکید بر اینکه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در ارتقای رضایتمندی مردم و حرکت به سمت پیشرفت و عدالت به عنوان شعارهای اصلی دولت مردمی جایگاه مهمی دارد، گفت: زاهدی وفا فردی شایسته، مولد، دلسوز و مردمی است و در تعامل با سایر وزارتخانه ها و نمایندگان شورای اسلامی و با همت مجاهدان همه مسئولان و کارگران می تواند رضایت مردم عزیز ایران اسلامی به ویژه اقشار ضعیف و مستضعف را به همراه داشته باشد.

حسینی افزود: رویکرد اصلی دکتر زاهدی وفا اصلاح و تقویت نظام تعاونی، ارتقای مهارت و اشتغال، تنظیم و تسهیل و بهبود روابط کار، اصلاح نظام رفاهی و اصلاح نظام بازنشستگی و ارتقای پایدار صندوق ها و سرمایه گذاری ها است.

معاون رئیس جمهور گفت: از جمله برنامه های مهم دکتر زاهدی وفا، توسعه اپلیکیشن رفاهی برای سیاست های جدید دولت و تقویت بانک جامع اطلاعات رفاهی ایرانیان و به ویژه تجمیع و یکپارچه سازی حمایت های دولت است. و سیستم تامین اجتماعی حسینی همچنین توسعه خدمات پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط برنامه های دکتر زاهدی وفا را مورد توجه قرار داد و گفت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سیاست گذار اصلی بخش های تعاونی اشتغال و حمایت از سرمایه انسانی و دکتر ر. برنامه های زاهدی وفا می تواند به توسعه عدالت اجتماعی و افزایش رفاه کمک کند. جامعه ای تحول آفرین باشیم. دکتر حسینی قانون مداری را یکی از ویژگی های وزیر پیشنهادی برشمرد و گفت: بیش از 20 سند عالی، سیاست های کلی و قانون جامع در اختیار این وزارتخانه است که اجرای دقیق این قوانین و سیاست ها. منشأ تحول در جامعه و برنامه های این وزارتخانه و عزم دکتر زاهدی وفا برای اجراست. این قوانین و سیاست ها به دقت مورد بررسی قرار می گیرند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین ارتقای مهارت و اشتغال را از جمله برنامه های راهبردی پیشنهادی وزیر کار و رفاه اجتماعی برشمرد و گفت: کار ویژه زاهدی وفا توسعه و تحول نهادهای تسهیل گر در حوزه کسب و کار خواهد بود. و اشتغال و هوشمندی فرآیند جستجوی کار و اشتغال».

دیدگاهتان را بنویسید