زاهدی وفا روی فرش قرمز از خط قرمز گذشت!

زاهدی وفا روی فرش قرمز از خط قرمز گذشت!

روز جدید مطهره شفیعی: بدیهی است که بین پاستور صلح برقرار نخواهد شد و برخی از اعضای دولت درگیر حاشیه سازی هستند. یکی از این موارد، معرفی وزیر کار مدت ها پس از تودیع عبدالمالکی بود و در نهایت سرپرست این وزارتخانه یعنی زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شد. اگر قبلاً تردید در تایید صلاحیت یک گزینه وزارتخانه مربوط به سطح تحصیلات یا تجربه وی بود، اکنون توجه همگان به خبر حضور وزیر زاهدی وفا در خارج از کشور معطوف شده است که مشخصا خط قرمز این وزارتخانه است. کابینه ماجرا از آنجا شروع شد که عبدالرضا داوری، مشاور سابق احمدی نژاد در توییتر خود نوشت: «دکتر محمدهادی زاهدی وفا که از سوی رئیس جمهور برای وزارت رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شد، از سال 71 تا 73 و 1980 در کانادا بود. تا سال 1982 و هر کدام دو دخترش، فاطمه و زهرا، همزمان در کانادا به دنیا آمدند و تابعیت کانادایی داشتند. جبار کهکی نژاد نماینده رشت سپس درباره حضور ادعایی فرزندان زاهدی وفا سرپرست فعلی وزارت کار در خارج از کشور و شانس وی برای اخذ رای اعتماد از وزرا گفت: در رابطه با گزینه پیشنهادی وزارت کار. ما حداقل بخشی از دولت را انتظار داشتیم. او باید نظرات مجلس را در نظر بگیرد و سپس نسخه خود را ارائه کند. آقای زاهدی وفا نزدیک به سه ماه سرپرست این وزارتخانه بود اما تعامل، ارتباط، گزارش و پاسخگویی به سوالات نمایندگان صفر بود. و ادامه داد: از اعضای کمیسیون اجتماعی که کمیسیون تخصصی این وزارتخانه است هم سوال کردم و ظاهرا آنها هم علاقه ای به آن ندارند. بنابراین رأی دادن در مجلس برای آنها مشکل خواهد بود».

فرش قرمز پایداری زاهدی وفا

پیش از بررسی احتمال رای گیری زاهدی وفا در وزارت کار، باید سوابق وی بررسی شود. رویداد۲۴ نوشت: رزومه محمدهادی زاهدی وفا سرپرست جدید وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نشان می دهد که فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق (ع) در کنار سعید جلیلی و جبهه بایسندری توانسته اند سهم دیگری را از آن خود کنند. زاهدی وفا معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی محمد محبر معاون اول نخست وزیر و در دولت محمود احمدی نژاد معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و همچنین عضو شورای عالی بود. دفاع و شورای عالی تامین اجتماعی، بنابراین تعجبی ندارد که اعضای جبهه پایداری و نزدیکان احمدی نژاد به جلووس زاهدی وفادار به رئیس وزارت کار است.حجت الاسلام نقدعلی، عضو جبهه بیشاندر یکی از حامیان وزارت زاهدی وفا است که می گوید: در مجموع عملکرد زاهدی وفا را قابل قبول می دانم. و با توجه به سوابق و عملکردشان، شانس خوبی برای کسب رای اعتماد در پارلمان دارند.” در طول سه سال رهبری زاهدی وفا به مطالبه افزایش حقوق بازنشستگان پاسخ داده شد، موضوعی که بزرگترین چالش حجت ا… عبدالمالکی وزیر قبلی بود که متاسفانه نتوانست این سوال را تکمیل کند. یکی از اعضای کمیته اجتماعی شورای اسلامی با اشاره به عملکرد زاهدی وفا به عنوان پیشنهادی گفت: وزیر پیشنهادی کار در مدت زمان کوتاهی در مدیریت این وزارتخانه موفق به ساماندهی امور بازنشستگان شد. کیومارت سرمدی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس گفت: زاهدی وفا در سه ماهی که مسئولیت این وزارتخانه را برعهده داشته عملکرد خوبی داشته و موفق به ساماندهی بسیاری از پرونده ها شده است. برخی از حامیان احمدی نژاد در تلاش هستند تا زاهدی وفا را به سمت وزارت منصوب کنند.

نه، استقلالی ها به وزارت زاهدی وفادار هستند

ریاست وزارت کار برای زاهدی وفا کار آسانی نیست زیرا نمایندگان مستقل و اصولگرایان این طیف انتقادات را نادیده نمی گیرند، مانند محمد وحیدی، نماینده مجلس در زمان مدیریت این وزارتخانه توسط یک مقام موقت، گفت: «آقای … زاهدی وفا به عنوان کارمند وزارت کار یا از فضای این وزارتخانه در تعامل دولت و مجلس با رابطه ای که وجود دارد اطلاع چندانی ندارد و یا چندان علاقه ای به این رابطه ندارد. «تقریبا هیچ نماینده مجلس با او رابطه ندارد. یکی از نمایندگان مجلس دیروز گفت: ممکن است مجلس رای لازم را ندهد، در زمانی که آقای زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون بود کمترین ارتباط را با مجلس داشت. من شخصاً حضور ایشان را در مجلس ندیده‌ام، یکی دو بار در کمیسیون اجتماعی حاضر شده و در کمیسیون‌های دیگر ندیده‌ام، بنابراین بعید می‌دانم که مجلس به ایشان رأی دهد و اگر رأی آورد، رأی خواهد داد. رای بسیار کمی به او خواهد داد. محمودزاده خاطرنشان کرد: اگر آقای زاهدی وفا با رای ضعیف و شکننده وزیر رفاه اجتماعی شود بر عملکرد و تعامل وی با مجلس و اختیارات وزارت رفاه اجتماعی تاثیر منفی خواهد داشت. از آنجایی که اختیارات این وزارتخانه با او نیست و درصد کمی از همکارانش او را به عنوان وزیر قبول دارند و می پذیرند که به وزارت اجتماعی و کار آن لطمه می زند، در نظر داشته باشید که این وزارتخانه کلیدی دولت است.

منبع: آرمان ملی

دیدگاهتان را بنویسید