زمان فرآیند جذب برای قبولی آزمون وکالت کانون وکالت کوتاه می شود

مدیر اداره سنجش و ارزشیابی مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از کاهش طول مدت فرآیند جذب و احراز صلاحیت پذیرفته شدگان این مرکز خبر داد و گفت: به حداقل رساندن زمان برای این امر. فرآیند مهم ترین هدف پذیرفته شدگان و ورود به رشته کارآموزی حقوقی است

امین مهدی پور، مدیر اداره ارزشیابی و ارزشیابی مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از برگزاری نشست مدیران اداره سنجش و ارزشیابی این مرکز خبر داد و گفت: این همایش آغاز به کار می کند. 29 تیرماه و تا 3 تیرماه در خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

مهدی پور با تاکید بر کوتاه شدن مراحل جذب و احراز صلاحیت پذیرفته شدگان در آزمون وکالت گفت: یکی از مهمترین اهداف این همایش سه روزه به میزبانی مشهد مقدس، کوتاه شدن فاصله بین آزمون وکالت برای پذیرفته شدگان است. پذیرفته شدگان در کافه، نسبت به دوره های قبلی، برای شروع دوره کارآموزی.

و ادامه داد: تلاش اداره سنجش مرکز حقوقی این است که فاصله اعلام نتایج آزمون تا شروع دوره کارآموزی را کوتاه کند. به حداقل رساندن زمان این فرآیند برای پذیرفته شدگان و کسانی که وارد عرصه وکالت می شوند، مهمترین هدف ما از برگزاری این نشست سالانه است.

وی بیان کرد: طی سال ها عدم بارگذاری و دستکاری مدارک پذیرفته شدگان باعث طولانی شدن این روند شده است. پس از اعلام نتایج از سازمان سنجش و اعلام اسامی پذیرفته شدگان باید مدارک خود را در فایلی بارگذاری کنند.

مهدی پور گفت: پذیرفته شدگان برای اطلاع از آخرین اخبار کانون بارها به سایت کانون، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده مراجعه و از توجه به شایعات در فضای مجازی خودداری کنند.

مدیر سنجش و ارزشیابی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده گفت: در این همایش سالانه 5 سمینار آموزشی برای مدیران استانی در زمینه آزمون، احراز صلاحیت، پژوهش و هیئت تعیین صلاحیت در سه روز برگزار می شود.

وی گفت: مراسم اختتامیه این همایش فردا با حضور رئیس کانون وکالت، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده و معاونین آنها برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید