نتایج آزمون سردفتری تا زمانی که 5 باخمن / معیار قبولی سطح پایه باشد برگزار می شود.


ساعت: 14:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921054

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: نتایج آزمون سردفتری تا پنجم باخمن اعلام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در این نشست خبری که به مناسبت روز سردفتر برگزار شد، علی هندنی درباره آزمون سردفتری گفت: 52 هزار نفر در این آزمون شرکت کردند. نزدیک به 20 سال است که انتصاب سردفتر از طریق آزمون بوده و تمامی ورود به سردفتر از طریق آزمون است و آزمون برای اولین بار برگزار نمی شود اما امسال با توجه به اصلاح قانون. و اجرای ماده 3 اصلاحیه قانون و کار اولین آزمونی است که صورت گرفت.

وی با بیان اینکه معیار قبولی در آزمون با نتیجه برابر است، گفت: نتایج آزمون تا پنجم باخمن اعلام می شود.

وی درباره کارگاه تصویربرداری اسناد دفاتر اسناد رسمی در استان تهران گفت: تصویربرداری یا اسکن نسخه خطی دفاتر اسناد رسمی را از بهمن ماه سال گذشته آغاز کردیم و در نهایت تعامل خوبی بین کانون سردفتران تهران و استان ها و سازمان ثبت اسناد برگزار شد و اتفاق بزرگی افتاد

خندانی افزود: شاید اگر این تعامل بین سه حوزه انجام نمی شد، این طرح چندین سال ادامه داشت، اما با همکاری سازمان ثبت و همکاران ما در ادارات سراسر کشور و تهران، پویش دفاتر انجام شده است. تکمیل شده و تسخیر نزدیک به 98 تا 99 درصد از ادارات در سراسر کشور تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه کتاب ها پس از اسکن به دفاتر بازگردانده می شوند و از بین نمی روند، گفت: باید سال ها مورد استفاده قرار گیرد و در خصوص نگهداری آن تصمیم قانونی گرفته شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در پایان به متقاضیان دریافت پروانه سردفتری گفت: به کسانی که می خواهند وارد رشته سردفتری شوند به ویژه کسانی که در آزمون 25 آذر شرکت کرده اند توصیه می کنم با دید باز این رشته را انتخاب کنند. و پس از دریافت دفتر اسناد رسمی مشکلات احتمالی را به دلیل کمبود درآمد ایجاد نکنید.

علی خندانی همچنین از کارگاه تصویربرداری اسناد دفاتر اسناد رسمی استان تهران بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید