زمان اعلام نتایج اولیه کنکور / افزایش قبولی داوطلب اعلام شد.


ساعت: 16:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855440

معاون سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 1401 در هفته آینده خبر داد و گفت: پیش بینی ما این است که امسال نسبت به سال گذشته ظرفیت بیشتری از داوطلبان را بپذیریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر حسن مروتی با اعلام این خبر گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور هفته آینده بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود و داوطلبان مجاز می توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. اول تیرماه اول شهریور نتایج نهایی آزمون را اعلام می کنیم تا داوطلبان از اول مهرماه در کلاس ها حضور یابند.

معاون سنجش آموزش کشور تاکید کرد: به طور کلی در گروه های آزمایشی مختلف آزمون کارشناسی ارشد امسال موفقیت بیشتری نسبت به علوم انسانی کسب شد و بالغ بر 400 هزار داوطلب در آزمون علوم انسانی شرکت کردند. و تعداد زیادی از داوطلبان در رشته های مهندسی و ریاضی به سمت علوم انسانی رفته اند.

وی تاکید کرد: امسال از مجموع 647 هزار و 209 داوطلب (با احتساب علاقه مندی آنها به شرکت در نوبت دوم) حدود 53 درصد را خانم ها و 47 درصد را آقایان تشکیل می دهند و ما نیز همین سهم را داریم. در گروه های آموزشی».

معاون آزمون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: 57 درصد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی و 67 درصد در رشته های علوم پایه زن و در رشته فنی مهندسی تنها 27 درصد زن هستند. و بقیه مرد هستند همچنین در هنر 63 درصد و در دامپزشکی 64 درصد زن هستند.

مروتی با تاکید بر اینکه ظرفیت پذیرش داوطلبان در مقطع کارشناسی ارشد افزایش می یابد، گفت: سال گذشته بیش از 130 هزار پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد داشتیم و پیش بینی ما این است که امسال تعداد بیشتری نسبت به سال گذشته پذیرش کنیم.

به گفته وی، سال گذشته 27 درصد از پذیرفته شدگان دانشگاه پذیرفته شده بودند، اما امسال انتظار داریم آمار ما به بالای 30 درصد برسد.

معاون آزمون سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: آزمون کتبی سهم 80 درصدی در پذیرش داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد خواهد داشت و 20 درصد نیز بر میانگین ارزش تحصیلی کارشناسی تأثیر می گذارد.

آزمون کارشناسی ارشد 1401 از 28 تا 30 اردیبهشت در 166 شهر و 1770 حوزه انتخابیه و 381 حوزه انتخابیه برگزار شد.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید