ثبت نام کنکور 1402 از فردا آغاز می شود/اعلام نتایج اولیه قبل از پایان سال جاری

ثبت نام کنکور 1402 از فردا آغاز می شود/اعلام نتایج اولیه قبل از پایان سال جاری

روز جدید عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که ثبت نام داوطلبان اولین دوره کنکور سراسری از فردا یکشنبه 17 آبان ماه آغاز و روز شنبه چهاردهم همین ماه به پایان می رسد.

عبدالرسول پور عباس در نشست خبری ضمن اعلام این خبر گفت: در سامانه جدید برای هر کاندیدا سامانه کاملی تدوین شده و تا پایان عمر فعال خواهد بود. با ثبت اطلاعات در این سامانه، برای ثبت نام در آزمون ها نیازی به درج مجدد اطلاعات نیست. .

وی افزود: با توجه به اینکه آزمون 1402 در دو مرحله برگزار می شود، نوبت اول در روزهای پنجشنبه و جمعه 9 و 30 دی ماه سال جاری برگزار می شود. نوبت دوم این آزمون در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 23 و 24 تیرماه 1402 برگزار می شود.

وی با بیان اینکه با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال جاری کنکور در دو نوبت در سال برگزار می شود، گفت: نمره کسب شده 2 سال اعتبار دارد؛ در صورتی که این آزمون به مدت دو سال برگزار شود. بنابراین داوطلبان می توانند تا 2 سال از نتایج به دست آمده استفاده کنند.

دکتر پور عباس گفت: همه داوطلبان باید شماره همراه اختصاصی داشته باشند. این شماره باید حداقل برای یک آزمون در اختیار داوطلب یا نزدیکان آنها باشد. همچنین متقاضیان باید دقت داشته باشند که اطلاعاتی که وارد سامانه می‌کنند، اطلاعاتی حیاتی و مهم باشد. به همین دلیل در وارد کردن اطلاعات دقت کنید.

رئیس سازمان سنجش درباره درج معدل در سامانه ثبت نام گفت: اشتباه در ثبت نام معدل می تواند منجر به حذف داوطلبان از مراحل گزینش شود. در نظر داریم تا قبل از پایان سال نتیجه اولیه آزمون امسال را اعلام کنیم. این نمره شامل نمره خام و نمره آزمون است. مرداد ماه سال آینده گزارش تحصیلی داوطلبان را از آموزش و پرورش و فرهنگ دریافت می کنیم تا نتیجه نهایی را در مرداد ماه اعلام کنیم.

وی به داوطلبان ثبت نام شده هشدار داد: هرگز به کافی نت ها اعتماد نکنید. 90 درصد از خطاهای ثبت نام توسط کافی نت ها انجام می شود. به عنوان مثال، خطای ثبت رشته بارها اتفاق افتاده است. در این حالت هیچ راهی برای تغییر رشته نداریم، زیرا تمام اطلاعات در سیستم کدگذاری شده و دیگر امکان رمزگشایی وجود ندارد. لذا داوطلبان در تمامی مراحل تکمیل فرم ثبت نام دقت لازم را داشته باشند. جابجایی شهر عملا غیرممکن است مگر اینکه اتفاق بسیار خاصی برای داوطلب بیفتد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر تعداد حوزه های برگزاری آزمون 1402 گفت: تعداد حوزه ها تغییری نمی کند و مانند سال گذشته است.

رئیس سازمان سنسه در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص ماده 5 مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نحوه پذیرش دانشجو در سال جاری نیز مانند سال های گذشته است. این روش پذیرش را همانند روش پذیرش دانشجو در رشته های دانشگاه آزاد به جز رشته های پزشکی می دانیم. مقرر شده است که آزمون ورودی ۱۴۰۳ دانشجو در اختیار دانشگاه ها قرار گیرد.

پورعباس در خصوص هزینه تست ها نیز گفت: قیمت پرداختی برای هر گروه آزمایشی 130 هزار تومان است. ضمناً هر متقاضی باید مبلغ 30000 ریال (3000000 تومان) برای خدمات پیامکی بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید