ثبت نام کنکور 1402 از امروز آغاز می شود

ثبت نام کنکور 1402 از امروز آغاز می شود

روز جدید عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنسه با اشاره به آغاز ثبت نام داوطلبان آزمون سراسری 1402 با شرایط جدید گفت: سامانه ثبت نام در سایت سازمان سنسه از امروز فعال می شود. یکشنبه 8 آبان.

صدا و سیما: رئیس سازمان سانسه از آغاز مرحله اول ثبت نام کنکور 1402 از امروز خبر داد.

عبدالرسول پورعباس با اشاره به آغاز ثبت نام داوطلبان آزمون سراسری 1402 با شرایط جدید گفت: سامانه ثبت نام سایت سازمان سنسه از امروز یکشنبه 17 آبان ماه فعال می شود.

رئیس سازمان سنجش افزود: اولین دوره آزمون سراسری در دو روز متوالی 8 و 30 دی ماه 1401 و نوبت دوم در نیمه تیرماه 1402 برگزار می شود.

پورعباس با بیان اینکه داوطلبان می توانند در دو نوبت در کنکور حاضر شوند، گفت: البته حداکثر نمره برای آنها ثابت است و در هر نوبت آزمون مجموع نمره ای را به آنها می دهد که اعتبار آن دو سال است و بر اساس آن، آنها را انجام می دهند. می تواند به مدت دو سال در انتخاب منطقه شرکت کند

وی بیان کرد: پذیرش سالی یک بار است و در مرداد ماه که افراد به سایت سازمان سنجش مراجعه و انتخاب رشته می کنند، سوابق تحصیلی اخذ شده از آموزش و پرورش 40 درصد تاثیر قطعی دارد و نسبت کنکور 60 درصد است. .

پورعباس گفت: مرحله اول کنکور در دی ماه برگزار می شود، نمرات خام تا پایان سال اعلام می شود و پس از آن آزمون در تیرماه برگزار می شود و پس از دریافت نمره امتحانات نهایی از آموزش و پرورش در مرداد ماه سال آینده نمره کل دانش آموزان اعلام می شود.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان توجه داشته باشند که شماره تلفن همراه اعلام شده تا زمان دریافت نتیجه تغییر نکند و داوطلبان اطلاعات خود را به درستی و با دقت ثبت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید