زمان اعلام نتایج اولیه کنکور مشخص شد

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور مشخص شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: امیدوارم تا نیمه اول اسفندماه بتوانیم نتایج اولیه آزمون را اعلام کنیم.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور مشخص شد. عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در بازدید از حوزه امتحانی نوبت اول کنکور سراسری 1402 دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص برگزاری اولین نوبت کنکور 1402 گفت: : صبح امروز اولین کنکور زمستانی برگزار می شود و موضوع گرمایش سالن ها مورد توجه است.

وی با بیان اینکه امروز حدود 550 هزار نفر در گروه آزمایشی و گروه زبان های خارجی در نوبت صبح و عصر در آزمون شرکت می کنند، گفت: امیدوارم تا نیمه اول اسفندماه بتوانیم نتایج اولیه آزمون را اعلام کنیم.

پورعباس یادآور شد: نمرات اعلام شده در نیمه اول اسفند، نمرات خام داوطلبان است. با اعلام سوابق تحصیلی از سوی آموزش و پرورش، نمره کل داوطلبان به اطلاع آنان خواهد رسید. نمره کل داوطلبان یک نمره متوازن است که شامل 40 درصد مراجع علمی و 60 درصد نتیجه آزمون دانشجوی داوطلب می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: به نظر می رسد اکثر داوطلبان در مرحله اول آزمون کنکور ۱۴۰۲ به صورت آزمایشی شرکت کردند که برای سنجش وضعیت فرد در نظر گرفته می شود. سازمان سنجش از داوطلبان می‌خواهد که هر دو مرحله آزمون را جدی بگیرند، زیرا این احتمال وجود دارد که داوطلبان بخواهند در مرحله اول نمره خوبی کسب کنند.

وی درباره امنیت نوبت اول آزمون 1402 گفت: همه دستگاه های اجرایی کشور برعهده دارند که این آزمون را برگزار کنند. سه شبکه بزرگ در ارتباط با مشکل تقلب در امتحانات کشف شد.» دیده بان کشور برای اولین بار با همکاری پلیس فتا، وزارت اطلاعات، ضابطان قضایی و قضات وظیفه توانست یک شبکه تقلب را در شهر گرگان کشف کند. و یکی دیگر از این شبکه های بزرگ کلاهبرداری در یکی از شهرهای کشور کشف شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره شبکه های کشف شده در تهران توضیح داد: در رصد پلیس فتا 837 شبکه اینترنتی مجرمانه کشف شد که از این تعداد 54 متهم از اعضای این سایت ها از شهرستان های اقماری استان تهران بودند. بررسی ها نشان داد که این شبکه ها پوشش سراسری داشته و مکان آنها در شهرهایی مانند گرگان و تهران بوده است.

پورعباس افزود: دستگاه های زیادی از این افراد کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه سوابق تحصیلی متقاضیان ارتباط مستقیمی با کنکور دارد، ادامه داد: برخی از متقاضیانی که دارای سوابق تحصیلی بودند در دی ماه فرصت داشتند سوابق تحصیلی خود را تصحیح کنند اما در صورتی که متقاضیان سوابق تحصیلی نداشته باشند باید ثبت نام کنند. برای خودشان شما در بازار هستید.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از داوطلبان به صورت آزمایشی در این آزمون شرکت می کنند و در تیرماه سال آینده راهی آزمون می شوند. تمامی افرادی که در این آزمون شرکت کرده اند می توانند در آزمون تیرماه حضور یابند.

دیدگاهتان را بنویسید